Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1

El 2010, la reacció va arribar en l'onzena cursa, a Alemanya

Ferrari es planteja començar a pensar en l'any vinent

Oblidar-se d'aquesta temporada i començar a pensar en la següent o seguir treballant per evolucionar el monoplaça d'aquest any i intentar retallar les distàncies amb Red Bull. A Ferrari s'han posat una data límit: Silverstone. "Hem fet progressos, però jo no visc a la lluna i Red Bull és un adversari molt difícil de batre. Silverstone és el segon circuit on l'aerodinàmica és més important, així que un cop passat aquest Gran Premi, podrem decidir si continuem pensant en el títol o si hem de concentrar esforços en la pròxima temporada", deia Stefano Domenicali, el director de la Scuderia. Així doncs, si a València i a Gran Bretanya les millores no es transformen en punts, Ferrari deixarà en safata el segon títol a Red Bull, amb el permís de McLaren.

Després de veure que quan s'han disputat set curses el títol de constructors s'escapa a 154 punts i que Fernando Alonso ja té Sebastian Vettel a 92, la situació s'ha tibat tant que és completament oposada a la de la temporada passada. Llavors, després de deu curses, Domenicali afirmava, optimista: "A Alemanya començarà la remuntada de Ferrari. Espero una reacció forta en les pròximes curses". I així va ser. A Alemanya van signar el segon doblet del 2010 i van aconseguir deu podis en nou curses, i van arribar al final de temporada amb opcions de guanyar el títol de pilots.

45 punts menys que el 2010

Després de set curses, la temporada 2010 Ferrari tenia 146 punts, és a dir, 45 més que ara. Uns punts que, si les retirades de Massa a Montmeló i Mònaco, i la d'Alonso al Canadà no s'haguessin donat, de ben segur que ara l'escuderia del Cavallino rampante tindria una xifra similar a la de l'any passat. Quin és el canvi, doncs, per marcar-se aquest ultimàtum? El problema no és cap altre que Sebastian Vettel. L'alemany ha sumat en set curses més punts que els dos pilots de Ferrari junts, 83 més que l'any passat en aquestes altures. La gran temporada de l'actual campió del món és, doncs, el principal enemic de Ferrari, que veu com el títol s'escapa.

Més continguts de