Publicitat
Publicitat

La guantera

Ford Focus: globalització ben entesa

El repte per a la majoria de marques de cotxes actualment és fer cotxes globals . És a dir: que tinguin acceptació a tot el món, per diferents que siguin els mercats receptors. A Ford ho han aconseguit amb la tercera generació del Focus, present a més de cent vint països diferents.

Aquest cotxe, amb enginyeria europea, es munta simultàniament als Estats Units i a Alemanya. Tot i això, un 80% dels components són comuns per a les destinacions en tots dos continents.

El nou Focus és la referència comercial de la marca de l'oval, ja que l'objectiu és que signifiqui un terç del total de les vendes de Ford. Tot i que estem davant d'un producte excel·lent, el repte no és fàcil, ja que lluita al competit segment C, amb rivals molt potents com el Citroën C4, l'Opel Astra o el Volkswagen Golf. En cinc dels nou últims anys, el Focus ha estat el líder d'aquesta franja, que implica el 28% dels cotxes venuts, dels quals un 75% porten motors dièsel.

Aquest Ford està construït sobre la plataforma C, comuna per deu models nous de la marca, que actualment ja fan servir les diferents versions del C-Max. L'estètica i el treball aerodinàmic al túnel del vent són molt encertats. El Ford Focus, estilitzat i molt elegant, té una personalitat indiscutible i proporciona una sensació de fortalesa que queda del tot confirmada quan el provem.

Només pujar-hi destaca la qualitat dels components que trobem a l'interior, més propis de cotxes de categoria superior. Pocs quilòmetres després d'haver-lo engegat, descobrim que conduir-lo és no només agradable, sinó divertit. I és que, tot i desprendre robustesa per tot arreu, és molt àgil i maniobrable. Des del punt de vista dinàmic és el cotxe que més ens ha satisfet dels últims mesos. Un encert que, en part, ve per la rigidesa que han obtingut, especialment en comparació a la versió anterior, gràcies també a la utilització massiva d'acers d'alta duresa.

Els motors, quatre de gasolina i tres dièsel, utilitzen la tecnologia Ecoboost que, en combinació amb el sistema e-pass , permet reduir força les emissions contaminants.

Ajudes a la conducció
El segment C no es caracteritza per incorporar gaire tecnologia. El Focus és una excepció. Pot portar tantes ajudes a la conducció, tants sistemes per millorar l'assistència, la seguretat i el confort de marxa, que aprendre'ls, assimilar-ne el funcionament i treure'n tot el partit, requereix d'un cert temps. El sensor d'aparcament, la detenció automàtica anticol·lisió a baixa velocitat, l'ajuda al manteniment de carril o el sistema de reconeixement de senyals són tan útils com eficaços, però requereixen temps per aprofitar-los bé. Tant de bo que aquest fos el principal problema dels cotxes del futur.

El millor
Comportament dinàmic Possibilitats d'equipament opcional Preu de les versions gasolina El pitjor
Habitabilitat places de darrere Excés de displays informatius Absència del navegador de sèrie en cap equipament fitxa tècnica
PREU:
Des de 17.700 (Trend 1.6 Ti-VCT) a 23.700 € (Titanium 1.6 Ecoboost) MOTOR:
4 de gasolina (105 a 182 CV) i 3 turbodièsel (95 a 163 CV) CANVI:
Manual de 5 o 6 velocitats o automàtica (Powershift) de 6 marxes TRANSMISSIÓ:
Al davant DIPÒSIT:
55 litres EMISSIONS:
109 g/km (1.6 95 CV) a 139 g/km (1.6 192 CV) PES:
1.270 kg MIDES:
4,35 X 1, 82 X 1,58 MALETER:
475 litres (4 portes)

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT