Publicitat
Publicitat

OPINIÓ

Guanyar perdent

Va arribar a Budapest amb 34 punts de marge sobre Webber. I va marxar de la capital hongaresa amb encara 6 punts més de diferència. I això que la de l'Hungaroring no va ser precisament la millor cursa de la temporada de Fernando Alonso.

Ser cinquè pot semblar un resultat força discret per a algú que aspira al tercer títol de campió mundial. Però no ho és. La temporada és molt llarga, i la regularitat, però sobretot saber quin és el dia que cal anar a totes i quin no, formen part de l'estratègia dels millors.

Alonso ha d'estar content pel rendiment obtingut en una cursa en què la xafogor anava en contra d'un cotxe que reacciona millor quan fa fred o plou. I Ferrari ha d'estar amoïnada perquè ha caigut de la segona a la quarta posició del campionat de constructors, superada ara per McLaren i Lotus.

Les mans de l'asturià, però també les temperatures fredes de Silverstone i Hockenheim, van emmascarar la realitat d'un cotxe que, si bé ha millorat, encara està lluny dels millors.

Després de l'aturada de l'estiu, el Mundial s'acomiadarà d'Europa en dos escenaris clàssics: Spa i Monza. Al circuit de les Ardenes acostuma a ploure. I a la pista italiana pot passar de tot, fins i tot un excés de pressió dels tifo si al seu temple més sagrat. Si Alonso pot passar de puntetes aquestes cites tan tradicionals com ho ha fet a Hongria, els seguidors de l'equip de Maranello ja poden anar posant el cava a refredar. No li caldrà guanyar sempre. Dosificar la renda que té ara, en podria tenir prou per igualar els tres títols de campió mundial d'Ayrton Senna.

L'any 2010 el pilot d'Oviedo va perdre el campionat en l'última cita de la temporada, el GP d'Abu Dhabi. Una errada en la planificació de la cursa li va costar el títol a ell, i el càrrec a Chris Dyer, el responsable de l'estratègia a l'Scuderia.

Ara, ves per on, dos anys després, Alonso podria proclamar-se campió, abans d'hora, en el mateix escenari d'una de les derrotes més amargues. Són les grandeses i les misèries que passen a la F-1!

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT