Publicitat
Publicitat

L'anglès venç a Hongria i fa estèril la remuntada de Räikönen a les últimes voltes

Hamilton s'espolsa els fantasmes

Qui més qui menys té mala fama en el seu ofici. I Lewis Hamilton no se n'escapava. Almenys fins ahir. Al pilot britànic de McLaren se'l criticava sovint per ser massa agressiu i per no tenir prou cap per conservar els pneumàtics i tenir-los frescos en els moments decisius de la cursa, quan t'ho has de jugar tot a cara o creu. Però ahir va passar tot el contrari. En el tram final de la cursa, quan Räikönen se li acostava amb molt de perill, va calmar els nervis i va fer una exhibició de pilotatge. Va saber conduir sense agressivitat però amb molta eficàcia. Tot el contrari del que se li suposava. El britànic va mimar les gomes i no només va conservar el liderat, sinó que fins i tot va impedir que el finlandès tingués alguna opció real d'avançar-lo.

La cursa d'ahir també va servir per desmentir una altra teoria: que sense avançaments no hi ha interès. Res més lluny de la realitat, com a mínim amb els compostos Pirelli i en traçats tan estrets i lents com el d'Hungaroring. A falta de monoplaces apurant la frenada, les aturades al box passaven a tenir un pes fonamental. Es tractava de saber quantes en feien, en quin moment i quants segons tardaven els mecànics a canviar les quatre rodes. I és que, per ridícul que sembli, un segon de més o de menys va acabar definint la posició final.

Per exemple, una petita vacil·lació a Ferrari en el primer canvi de rodes d'Alonso va fer que l'asturià tornés a la pista just per darrere de Checo Pérez i perdés molt de temps -i posicions- intentant avançar-lo. O que Button digués adéu a tota opció de podi quan una de les rodes davanteres es va encallar mentre l'hi treien.

Però no tot van ser errades. Un exemple va ser Vettel, que tenia les gomes molt gastades i va demanar canviar-les. A l'equip li van donar permís, però tota l'operació -entrar al pit lane , fer el canvi i sortir- s'havia de completar en menys de 18 segons. És a dir, la diferència que separava l'alemany d'Alonso. I ho van aconseguir. Vettel va tornar al traçat amb una dècima d'avantatge. Una diferència minúscula, però suficient per encarar el tram final de la prova sense angúnies i fins i tot amb l'esperança d'atrapar Grosjean i pujar al podi. No ho va aconseguir per ben poc.

De la Rosa, 22è

El pilot català va completar una bona actuació a Hongria, tenint en compte les limitacions del seu HRT. De la Rosa va superar durant la cursa el seu company d'equip -que finalment es va haver de retirar- i va tenir en el punt de mira el Marussia de Timo Glock, però es va quedar a quatre dècimes d'avançar-lo.

Ara el circ de la Fórmula 1 es pren un mes de vacances, i la competició es reprendrà l'últim cap de setmana d'agost en el Gran Premi de Bègica, al circuit de Spa-Francorchamps.

Més continguts de