Publicitat
Publicitat

LA GUANTERA

Honda NC700X: el preu de la lògica

Als motoristes ens ha passat la dèria per córrer. Segons un estudi fet per Honda entre els seus clients a Itàlia i Alemanya, el 90% dels usuaris d'una moto de cilindrada intermèdia no acostumem a circular mai a més de cent quaranta quilòmetres per hora, i el 80% no passem de les 6.000 revolucions per minut, és a dir: no espremem tota la potència del motor com faríem en una conducció esportiva.

Pensant en aquest concepte, a Honda han creat tres motos amb el mateix xassís i motor, però amb una aparença ben diferent en els tres casos. La primera a arribar al nostre mercat és la NC700X, un producte concebut per Teófilo Plaza, un dissenyador espanyol que forma part de l'equip creatiu que la marca japonesa té a la seva seu al centre d'Europa.

La nova Honda és el que s'anomena una crossover , és a dir: una barreja d'estils diferents, però buscant una mateixa filosofia. En aquest cas, l'eclecticisme de la NC700X combina elements propis d'una moto pensada per a un ús per carretera amb altres més propis d'una moto de muntanya, com ara les dimensions d'un manillar molt ample i la posició dreta del motorista, que no va tan ajupit com ho faria en una moto cent per cent asfàltica.

La barreja d'aquests conceptes fa que la conducció de la NC700X sigui força àgil, tot i que no es tracta precisament d'un vehicle lleuger (214 kg). La posició de conducció, l'amplada del manillar, el llançament de la forquilla i la situació del dipòsit real de gasolina -sota el seient (cosa que abaixa el centre de gravetat i millora l'estabilitat)- fan que transmeti una certa sensació de lleugeresa.

El motor d'aquestes tres motos és un dos cilindres de 670 cc, i destaca per la suavitat de resposta i, sobretot, pel seu consum molt reduït. Segons el fabricant, la NC700X només gasta 3 litres i mig cada cent quilòmetres. Amb una potència de 47 CV, la nova Honda s'adapta a les especificacions dels conductors que tenen el carnet A2 i que encara no disposen de la llicència A, la que els permet portar tota classe de motocicletes després d'un curset de formació tan car i carregós que es converteix en un escull per a la venda de motos grans i que fa que molts usuaris s'estanquin en el pas previ.

Aquest caràcter friendly fa que s'adapti molt bé a un ventall d'usuaris molt obert: conductors amb poca experiència en motos de cilindrada mitjana, usuaris procedents del món dels escúters o, senzillament, persones que volen tenir la conducció de la moto sota control, sense haver de patir per les reaccions de vegades massa sobtades de vehicles més potents.

Aquesta Honda disposa d'unes suspensions de recorregut llarg que en potencien el comportament dòcil i agradable. La frenada està confiada a un sistema combinat antibloqueig amb ABS que, incomprensiblement, s'ofereix com a opcional (500 €). No ho entenc. De la mateixa manera que als cotxes de nova generació l'ABS i l'ESP ja són obligatoris a tot Europa, amb les motos hauria de passar el mateix, ja que els beneficis per a la seguretat que aporta l'ABS són inqüestionables i alhora imprescindibles.

La funcionalitat d'aquest model es veu reforçada amb un interessant compartiment de càrrega situat al lloc on tradicionalment hi ha el dipòsit de gasolina. Accessible a través d'un pany, aquest espai permet posar-hi amb comoditat fins i tot un casc integral, deixar-lo amb una certa seguretat i estalviar-nos l'enuig d'haver-lo de traginar amunt i avall quan baixem de la moto.

La NC700X és una moto econòmica, fàcil, lògica i pràctica per al dia a dia, però també adequada per a un ús més lúdic si escau.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT