Publicitat
Publicitat

LA GUANTERA

Hyundai Veloster 1.6 Sport S: coreà, d'Amèrica, per a Europa

Un contratenor és aquell intèrpret que canta amb un registre vocal molt agut, més semblant a la veu d'una dona que a la d'un home. El nou Hyundai Veloster és un cotxe que té el tarannà dels castrati . D'aparença molt musculosa, aquest coupé esportiu demostra un caràcter molt més afinat del que ens podria fer pensar el seu aspecte, robust i força original. És com aquells senyors grassos que ens sorprenen amb una veu extremadament aguda.

El disseny d'aquest cotxe, que no aspira a volums molt grans de vendes, és força agosarat, i crida bastant l'atenció. Sobretot perquè té un frontal molt agressiu, una sola porta al costat del conductor, i dues al de l'acompanyant. La del darrere s'obre a través d'un tirador amagat, a l'estil del de l'Alfa Giuletta, i permet l'accés a les places posteriors; un concepte que ja hem vist en cotxes com el Mini Clubman o molt abans en el Mazda RX8.

L'atreviment de l'aspecte extern contrasta amb la sobrietat ben solucionada de l'interior, amb uns materials i acabats de bona qualitat. El Veloster està homologat per a quatre places, com ens ho demostra la safata per portar begudes que hi ha a la part central del seient posterior, que només disposa de dos cinturons de seguretat. L'habitabilitat és força correcta, i és que aquest cotxe és bastant més gran del que sembla, sobretot si tenim en compte que és un coupé .

Aquest Hyundai està pensat inicialment per al mercat americà. Per això de moment no disposa d'una motorització dièsel i té unes suspensions massa toves, especialment a l'hora de fer una conducció més esportiva per carreteres amb revolts com les que tenim per aquí. El xassís, sense ser un prodigi de comportament, ofereix un aplom bastant adequat i, sobretot, absolutament sobrat pel motor que transporta. I aquest és el punt feble del cotxe, més tenint en compte el seu pes. El quart fabricant mundial d'automòbils només ha previst un sol propulsor per al mercat espanyol, tot i que la gamma de motors s'ampliarà abans d'acabar l'any. De moment tan sols hi ha un motor d'1.6 amb injecció directa, que ja havíem vist en el model iX35 de la marca coreana, i que dóna 140 cavalls. Una potència justeta, no tant pel valor en si, sinó per la forma en què arriba, i que obliga a jugar amb el canvi de marxes per obtenir una resposta vigorosa. Aquest propulsor es combina amb dues opcions de canvi de marxes: una automàtica DCT, i una manual -la que hem provat-, totes dues de sis velocitats. El fet d'oferir un parell motor massa feble, i un escalonat de marxes amb la relació massa llarga, especialment en les últimes velocitats, és el que genera el desencís, la sensació de falta de potència.

Per contrapartida, és precisament aquest plantejament del canvi de marxes el que en combinació amb el sistema Stop&Start permet que el cotxe gasti molt poc, i que generi uns nivells d'emissions força continguts. Aquest Hyundai s'ofereix en tres nivells d'acabats, amb una oferta d'accessoris i complements ja des de la versió d'accés, que trobem a partir dels 21.690 €.

El Veloster té com a principals rivals el Renault Mégane Coupé, que és una mica més econòmic, o el Peugeot RCZ, una mica més car. Pendents de l'arribada d'un motor amb turbo que podria donar uns 205 cavalls, de moment l'elecció d'un o altre model és només una qüestió de preferències personals.

El millor

Disseny atrevit i trencador.

Habitabilitat general.

La qualitat dels seus components.

El pitjor

Prestacions motor.

Escalonat de marxes amb la relació massa llarga.

Suspensió massa tova.

FITXA TÈCNICA

PREU: 28.990 euros.

EMISSIONS: 148 g de CO/km

MOTOR: gasolina, 4 cilindres, 1.591 cc, 140 cv

CANVI: Man. o aut. DTC, 6 vel.

TRACCIÓ: al davant

MIDES: 422 x 179 x 140 cm

PES: 1.700 kg

MALETER: 320 l de càrrega

DIPÒSIT: 50 litres

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT