Publicitat
Publicitat

LA GUANTERA

Hyundai i40 Sedan: la confiança de la qualitat

Després de la presentació al setembre del Hyundai i40 Wagon, ara li arriba el torn a la versió sedan d'aquest mateix cotxe. Com passa en la majoria de països d'Europa, al mercat català els cotxes wagon -els familiars, per entendre'ns- tenen més acceptació que no pas els turismes; però els gustos dels consumidors espanyols tenen una tendència diferent. El nou i40 pertany al segment D, que és el tercer en importància per volum de matriculacions. A Espanya, el 80,3% d'aquesta part del mercat són cotxes sedan, per això arriba ara als concessionaris de la marca aquest model, del qual enguany esperen vendre'n aquí unes 3.000 unitats.

El substitut de l'exitós Sonata és, probablement, el millor Hyundai que s'ha fabricat fins ara. Es tracta d'un producte d'altíssima qualitat que no té res a veure amb els primers cotxes made in Corea amb què la firma es va introduir en aquest mercat. Dissenyat i desenvolupat exclusivament per al mercat europeu, aquest cotxe representa la nova imatge d'una marca que en associació amb la seva sòcia, KIA, espera fabricar enguany 7 milions de vehicles, per la qual cosa ha fet unes inversions de 9.300 milions d'euros, una part dels quals han anat a parar en la concepció del cotxe que provem aquesta setmana.

Aquest i40 respon als paràmetres del nou llenguatge de disseny de Hyundai, com ara la graella frontal característica dels models més nous d'aquest fabricant.

Concebut a Alemanya, l'i40 destil·la robustesa per tot arreu gràcies a unes línies molt sòlides i, sobretot a uns bons acabats i a la utilització de materials de gran qualitat. Disponible en tres nivells d'equipament (Blue Drive, Tecno i Style), tots parteixen de la premissa que per a Hyundai "la seguretat no és un extra", tal com proclamen ben cofois els seus responsables. I la veritat és que si bé hi ha molts accessoris que podem incorporar al cotxe des de la versió d'accés a la gamma, els estàndards de seguretat que incorpora -que són molt alts- són idèntics en totes les versions, cosa que diu molt a favor de la marca i del profund respecte pels seus clients. La ineludible valoració de cinc estrelles atorgada per l'entitat EuroNCAP ho certifica.

La versió wagon només estava disponible en dièsel, ja que el 90,5% de les matriculacions de l'esmentat segment D fan servir aquest carburant. Però ara la nova berlina disposa d'un motor de gasolina -de 135 cavalls- i de dos dièsel -de 115 i 136 cavalls de potència-, que destaquen per oferir un nivell de consum i d'emissions contaminants molt baixos, com exigeix la tendència actual. Aquests motors es poden combinar amb un canvi de marxes de sis velocitats manual o, en les versions més altes, amb un automàtic seqüencial amb lleves darrere del volant.

La percepció de confiança i solvència de Hyundai ha crescut també gràcies a algunes iniciatives singulars. Una d'aquestes iniciatives va ser la de fer-se càrrec dels pagaments a termini pendents si una vegada matriculat el cotxe el client es quedava sense feina, a l'atur, en els dotze primers mesos després de la compra. Una altra ha estat la de permetre l'accés gratuït a un model d'una gamma superior si la família del comprador d'un Hyundai nou creix en el primer any després de la venda amb el naixement d'un fill... o més d'un. I tot això amb el compromís de devolució del cotxe si el comprador no queda satisfet amb l'adquisició feta, sense donar més explicacions.

Totes aquestes iniciatives són les que han millorat la imatge que el mercat en general té de la marca. Però sense productes excel·lents com aquest i40, aquest progrés no seria possible de cap manera.

FITXA TÈCNICA

PREU: Des de 21.190 € (City 135 cv) a 33.190 € (Style 136 cv, automàtic amb navegador)

EMISSIONS: 113 grs.Co2/km (115 cv manual) a 159 (136 cv automàtic)

MOTOR: 4 cilindres, gasolina 1.591 cc (135 cv), o dièsel 1.685 cc (115 o 136 cv)

TRANSMISSIÓ: Al davant

CANVI: 6 velocitats, manual, o automàtic en algunes versions

MIDES: 4.740 x 1.815 x 1.470 mm.

MALETER: 505 litres

DIPÒSIT: 70 litres

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT