Publicitat
Publicitat

LA GUANTERA

Hyundai i40: l'alternativa sòlida

La crisi internacional no afecta a tothom de la mateixa manera. En el primer semestre d'aquest any, Hyundai ha crescut un 12,6% arreu del món. Les vendes de la marca coreana en aquest termini van ser de 25.400 milions d'euros, fet que va convertir la firma en la segona més rendible del camp de l'automoció, només superada per Porsche.

Però el mercat espanyol, on la marca Hyundai ha perdut vendes respecte a l'any passat, és una excepció. Tot i això, el model i40 va ser l'única novetat mundial de l'últim Saló de Barcelona.

Ara aquesta berlina familiar que substitueix el Sonata ja és una realitat comercial que, d'entrada, es presenta només en la versió wagon , pendents de la sedan per a finals d'any. I això que al mercat espanyol passa just al revés de l'europeu, on el 80% de les vendes són wagons .

Aquest cotxe, dissenyat a Alemanya, ha estat desenvolupat per al mercat europeu i no es vendrà ni a Àsia ni a Amèrica. El fabriquen a Corea del Sud, tot i que el 70% dels Hyundai que es venen aquí estan fets a la República Txeca.

L'i40 pertany al sector D, el tercer més important en vendes, on només un 8% dels cotxes venuts van amb gasolina. Per això aquest wagon inicialment només es comercialitza en versió dièsel, tot i que la futura berlina oferirà la de gasolina.

Hyundai busca des de fa temps trencar amb el llast d'una imatge de cotxes de poca entitat. Amb el model i40 assoleix plenament aquesta fita. És un gran cotxe i un cotxe gran, que destaca tant per la qualitat dels materials utilitzats com per l'habitabilitat i una gran capacitat de càrrega. El maleter, per exemple, té una cabuda de 553 litres que, amb els seients abatuts, gairebé es triplica.

Els principals rivals d'aquest cotxe són models de marques molt consolidades com el Peugeot 508, l'Opel Insignia i el VW Passat, vehicles de molta solvència davant dels quals aquest Hyundai no té complexos de cap mena, i no únicament els iguala sinó que, en alguns aspectes, fins i tot els supera.

Per plantar-los cara, l'i40 juga la carta de la seguretat, ja que utilitza acer estampat d'elevada resistència en una carrosseria que presenta un coeficient aerodinàmic molt bo, un Cx de 0,28. Que Euroncap li hagi donat la distinció Cinc Estrelles confirma que els nivells assolits són més que òptims.

L'i40 es presenta en tres nivells d'equipament i amb només una motorització: un quatre cilindres de 136 cavalls, amb injecció common rail i un turbocompressor de geometria variable. El canvi de marxes és manual de sis velocitats, amb opció automàtica per a la versió més completa.

La conducció d'aquest cotxe és summament agradable. A l'interior, l'i40 respira per tot arreu, en part gràcies a un sostre panoràmic de vidre, espectacular. Però també per l'ergonomia i la qualitat dels acabats i els components. La vida a bord és còmoda per la gran quantitat de gadgets que permet (navegador en deu idiomes, Bluetooth per al mans lliures, sistema de so d'alt rendiment, ports per a USB, iPod, iPhone, etc.) i l'aportació que fa la gestió electrònica en la conducció: control de tracció i d'estabilitat, fre de mà elèctric, sistema dinàmic d'il·luminació frontal, alerta de canvi de carril, control d'arrencada en pujada...

El xassís aporta molt aplom en totes les situacions, gràcies a un treball excel·lent de les suspensions i a uns frens que responen adequadament.

El Hyundai i40 no és un cotxe barat, especialment en la versió més alta, que és també la més recomanable. Tot i això l'i40 és una bona alternativa a les propostes més convencionals. Un cotxe sòlid i, sobretot, sense complexos.

fitxa tècnica

PREU: Des de 26.490 euros

MOTOR: 4 cil., 1.685 cc, 136 cv

EMISSIONS: Des de 119 g CO2

CANVI: Man. o autom. (6 vel.)

TRACCIÓ: davantera

MIDES: 4.770 x 1.815 x 1.470 mm

PES: 1.495 kg

MALETER: 553 litres

DIPÒSIT: 70 litres

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT