Publicitat
Publicitat

La guantera

Rieju Mius 4.0: baixa tensió

Cada vegada són més els fabricants que hi diuen la seva pel que fa a les motos elèctriques. De tota manera, els grans constructors japonesos -Honda, Yamaha, Kawasaki i Suzuki- no baden boca. Estan a l'expectativa de l'evolució del mercat i dels avenços tecnològics, especialment en matèria de bateries.

Rieju, la marca de motos de Figueres que recentment s'ha hagut de sotmetre a una forçada reestructuració, és la primera empresa catalana capaç de treure al mercat un escúter elèctric. El fet que el cost per quilòmetre d'un vehicle d'aquestes característiques sigui set vegades més petit que el d'un de convencional els ha empès a fer-ho.

Sota l'acrònim Mius (Mobilitat Individual Urbana Sostenible) acaben de presentar el 4.0 al Saló de la Moto de Milà. Es tracta d'un escúter de roda alta, amb plataforma plana -ideal per transportar-hi petits objectes-, pensada sobretot per a petites flotes de vehicles destinats a circular per llocs on els avantatges dels vehicles elèctrics són gairebé obligatoris. La Mius 4.0 va propulsada per un motor elèctric de corrent continu de 4 kW de potència. Les bateries, de ions de liti, proporcionen una autonomia de 40 km després d'una càrrega completa, que dura sis hores.

Aquesta Rieju pesa només 85 quilos, molt poc si la comparem amb models de filosofia semblant. A més, disposa d'un sistema de frenada integral gràcies als frens de disc que trobem als dos eixos.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT