Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE MOTOCICLISME

Maverick Viñales: "Per què sóc pilot? Puja a una moto i fes un revolt a 200"

Circuit "Si fem una bona feina dissabte i sortim des de la primera fila, podrem lluitar pel podi" Experiència "En aquestes primeres curses hem de seguir aprenent"

Maverick Viñales (Figueres, 12 de gener del 1995) va convertir-se el 15 de maig en el català més jove que guanyava una cursa del Mundial de motociclisme. Té 16 anys, però en fa 12 que gairebé viu al damunt d'una moto. Així, no és estrany que faci demostracions com la que va fer a mitjans de maig a Le Mans.

Ja has paït el primer triomf al Mundial?

I tant, ja hem paït aquesta primera victòria. Va ser bonic, un record preciós, però ara estem treballant moltíssim amb la intenció de millorar en les properes curses.

T'esperaves pujar fins al calaix més alt del podi a Le Mans?

Crec que no. Va ser una mica inesperat. No pensàvem que podríem seguir el ritme d'en Nico, però entrava als nostres plans. Vaig enganxar-m'hi, ell no va poder desempallegar-se de mi i en les últimes voltes vaig anar al màxim.

Quina creus que va ser la clau per poder guanyar la cursa?

La clau va ser sortir des de la primera fila de la graella i que, en els primers compassos de la cursa, no vaig deixar que ningú s'escapés. La qualificació de dissabte la vam fer molt bé, sense cap problema, i crec que això ens va donar una petita ajuda per enganxar-nos diumenge a la roda d'en Nico.

A més, Nico Terol et va elogiar moltíssim.

Sí. Els dos mereixíem guanyar, va ser una molt bona cursa. Llavors em va tocar guanyar a mi, però ara hem de seguir treballant al màxim per poder seguir lluitant amb ell.

Ets conscient que en el Gran Premi de casa hi ha moltes mirades pendents de tu?

És una cosa que sempre passa. Sortirem molt més motivats, ja que està tota l'afició amb nosaltres. Estic convençut que farem una bona feina i una bona cursa.

Córrer sabent que tens aficionats i amics a les graderies és una pressió extra o una motivació afegida?

És una motivació. Quan la gent et dóna suport, t'animes molt més. Córrer a casa implica tenir moltes ganes de sortir. Hi tens la teva gent, així que intentes donar el màxim.

Tens un bon cartell de presentació per cridar l'atenció de la gent. L'any passat vas guanyar el Campionat d'Espanya de Velocitat i el Campionat d'Europa.

Tot això em va donar molta experiència per poder fer aquest estiu el salt al Mundial. I ara que ja som aquí, en aquestes primeres curses hem de seguir en aquesta línia i aprendre cada dia més.

T'arrisques a fer un pronòstic per a la cursa de diumenge?

No, no! Són curses, tot pot canviar! Però si ho fem com ho estem fent fins ara, podem treure-hi un bon resultat. El més important serà fer bé la feina dissabte i intentar sortir des de la primera fila de la graella. Així podrem lluitar pel podi.

El primer any te'l planteges amb la intenció d'optar al campionat o només vols agafar experiència?

Nosaltres ens ho hem pres amb tranquil·litat. En el nostre primer any al Mundial, estem fent la nostra feina, donant el màxim, sense pensar què fan els altres.

Del Circuit de Catalunya, quin és el millor record que en guardes?

Quan era petit i vaig començar a rodar en circuits grans, el de Catalunya va ser el primer on em vaig posar. Tot i això, les curses del Mundial les veia per la tele des de casa.

Com vas decidir fer-te pilot?

El primer dia que vaig pujar a una moto ja vaig decidir que volia ser pilot. Va ser als quatre anys i espero seguir fent-ho el màxim de temps possible. Per què sóc pilot? És difícil d'explicar. Per entendre-ho, puja a una moto i fes un revolt a 200 km/h. És una sensació que no es pot explicar amb paraules, és una pujada d'adrenalina impressionant. Les motos, per a mi, són el millor que hi ha al món.

Més continguts de