Publicitat
Publicitat

LA GUANTERA

Mini Cooper S Coupé: per fer-se veure

Els pròxims dies ens farem un fart de veure un Mini per televisió. El que farà servir Nani Roma per córrer aquest Dakar. Però el cotxe del pilot de Folgueroles té poca cosa a veure amb les cinc versions que formen la gamma de carrosseries d'aquest simpàtic vehicle. Als models ja coneguts de tres portes -familiar (Clubman), tot terreny (Countryman) i descapotable (Cabrio)- ara s'hi afegeix el Coupé: un esportiu de dues places i que ja ens apunta al que serà el Roadster (descapotable de dues places), que arribarà l'any vinent.

Aquest és un cotxe clarament emocional. Un vehicle que o tenim molt clar que està pensat "especialment per a nosaltres" perquè tenim unes necessitats molt determinades o és clarament un cotxe que bàsicament en complementa d'altres que puguem guardar al garatge. Serveix per al que serveix. I tot i que és petit, deunidó com crida l'atenció arreu on va.

Al pot petit

El Mini Cooper S Coupé té una estètica molt singular. És tres centímetres més baixet que les carrosseries ja conegudes de la marca, i completament diferent des del darrere. Ara té tres cossos en lloc de dos gràcies a la supressió de les places posteriors, cosa que permet disposar d'un maleter prou gran. Com a complement disposa d'un aleró posterior que s'aixeca automàticament quan superem els 80 km/h, un gadget que hem vist en altres cotxes mítics -com el Porsche 911-, i que aquí probablement tingui una funció més estètica que d'eficiència aerodinàmica.

Per dintre també és especial. Tot i ser un cotxe petit, té una bona habitabilitat per a dues persones, tant en amplada com en alçada. La visibilitat posterior és massa reduïda, i el nivell d'acabats i la qualitat dels components és bona. Però l'ergonomia d'alguns comandaments és discutible: el volant és massa gruixut (com passa amb els seus cosins de can BMW, últimament), la majoria de botons són massa petits i el velocímetre central -que conté el navegador enmig- tot i que és molt gran no permet veure-hi amb gaire claredat, sobretot de nit, indicacions tant importants com la velocitat a la qual anem.

Una joguina de luxe

En marxa, el Cooper S Coupé que hem provat va molt bé. Aquesta versió disposa d'un motor molt vigorós, de 184 cavalls, però encara n'hi ha una altra -la John Cooper Works- que encara és més potent, amb 211 cavalls.

Gràcies a la combinació del turbo i la injecció directa, el propulsor és molt divertit, ja que proporciona un parell motor excel·lent que ens permet treure el cotxe de qualsevol situació sense necessitat d'haver d'anar jugant amb el canvi de marxes. La sensació de potència és superior a la realitat, i això també ve donat pel poc pes del cotxe, tot i que aquesta carrosseria és uns 15 quilos superior a la de tres portes. En contrapartida, això dóna més rigidesa al conjunt, cosa que s'agraeix en carreteres amb molts revolts.

El xassís és molt àgil, en part gràcies a una direcció molt precisa i a un taratge de la suspensió a mig camí entre l'esportivitat i el confort. Aquest cotxe disposa d'un botó sport per fer-lo una mica més divertit, però no hem apreciat gaire diferència entre dur-lo connectat o desconnectat, sobretot pel que fa al comportament dinàmic.

El Mini Cooper S Coupé ofereix unes sensacions molt divertides. No és un producte de primera necessitat, però si estem disposats a pagar el que demanen per tenir-lo segur que serà un bon company d'experiències ben gratificants.

El millor

  • Tacte de la direcció
  • Resposta del motor
  • Comportament del xassís

El pitjor

  • Visibilitat posterior
  • Ergonomia interior
  • Preu elevat

FITXA TÈCNICA

  • PREU: 27.050 € (33.900 € la versió JCW)
  • MOTOR: Gasolina, 1.598 cc, 4 cil.
  • POTÈNCIA: 184 CV a 5.500 rpm (211 CV la JCW)
  • CANVI: 6 velocitats
  • MIDES: 3.734 x 1.683 x 1.384
  • PES: 1.165 kg
  • CAPACITAT MALETER: 280 l

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT