Publicitat
Publicitat

EL MERCAT DE FITXATGES

La renovació del migcampista francès ajudaria a desencallar la sortida de Cesc Fàbregas

Nasri podria tenir la clau del fitxatge

Cesc no va agafar l'avió per fer la gira asiàtica amb l'Arsenal, però sí que ho va fer Samir Nasri. El francès entra en els plans de Wenger i els gunners el volen renovar abans de deixar escapar el català.

Algú va dir un dia que el més important en una negociació és el temps i que el primer que es posa nerviós o es precipita té les de perdre. Doncs aquesta lliçó la tenen ben apresa tant els dirigents del Barça com els de l'Arsenal, que des de fa dies es van reunint pel més que possible traspàs de Cesc Fàbregas al club blaugrana.

Les regles principals del joc són clares. El Barça vol fitxar el jugador d'Arenys de Mar i ell ja ha dit per activa i per passiva que el seu desig és tornar al club que el va formar com a futbolista quan encara era un nen. L'Arsenal, que voldria retenir el jugador, és conscient que tard o d'hora l'haurà de deixar marxar.

Però abans d'això, els anglesos tenen un tema més urgent a la taula: la renovació de Samir Nasri, l'altra joia de la corona del club gunner . El jugador entra en els plans d'Arsène Wenger i, a diferència de Cesc, ahir va agafar l'avió que el va con duir juntament amb els seus companys a la gira asiàtica.

Nasri, que va ocupar la posició de Cesc quan el català es va lesionar, estava en el punt de mira del Manchester United, que havia arribat a oferir 22 milions d'euros per apoderar-se dels serveis d'un futbolista que acaba contracte el 2012. Però l'equip d'Alex Ferguson no va ser l'únic, ja que també van arribar ofertes del City i del Chelsea. L'Arsenal va rebutjar qualsevol proposta, però a l'equip que entrena Arsène Wenger es van disparar totes les alarmes quan van veure que en només un estiu podien arribar a perdre els dos jugadors estrella.

Els dirigents londinencs saben que no podran retenir Cesc, però no estan disposats a deixar escapar Nasri, un jugador que ja ha substi tuït el d'Arenys en les campanyes de promoció de l'Arsenal per a la temporada vinent. A més, i després que el francès rebutgés una oferta inicial de renovació de 10.000 euros setmanals, ara n'hi han presentat una altra que arriba als 12.000, el salari actual de Cesc.

En espera que aquesta renovació es concreti, el futbolista català continua forçant la màquina per abandonar Londres. L'últim pas ha estat negar-se a viatjar amb el seu equip a la gira asiàtica per una presumpta lesió muscular que arrossega des de finals de la temporada anterior -segons va indicar el club-. Però ben poca gent creu aquesta lesió, i encara menys després que s'hagi vist el jugador entrenant-se en solitari durant la pretemporada i disputant alguns partits al campus que organitza a l'estiu.

El fitxatge pot ser qüestió d'hores, de dies o de setmanes, però hi ha alguns elements que cal tenir en compte. Un és la data de l'11 d'agost. Aquell dia l'Arsenal disputarà la prèvia de la Champions i si Cesc disputa aquell partit no podria jugar la màxima competició europea amb el Barça aquesta temporada. Aquest punt podria ser un condicionant al qual s'agafés l'Arsenal per posar pressa i aconseguir més diners. Tanmateix, els blaugranes ja tenen experiència fitxant un jugador que no podia jugar a Europa, com va ser el cas de Txigrinski ara fa dos anys.

A més, fonts del club català ja es van encarregar de filtrar que el fitxatge de Cesc no és per cobrir amb urgència una plaça que ha quedat vacant, sinó per respondre a una demanda de l'entrenador, Pep Guar diola. I per això, tot i que el club el voldria tenir a l'inici d'aquesta temporada, estaria disposat a esperar al mercat d'hivern o fins i tot a l'estiu vinent.

D'altra banda, a l'Arsenal no li interessa allargar gaire el traspàs, ja que hauria d'invertir els diners que n'obtingués en la contractació d'un altre futbolista. Per tot plegat, la setmana que comença podria ser clau per tancar la renovació de Nasri. I en definitiva, per fer un pas més en el retorn de Cesc Fàbregas.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT