Publicitat
Publicitat

La guantera

Nissan Micra: un ciutadà modèlic

El més petit de Nissan s'ha fet gran, i no només perquè gairebé vint anys després del llançament hagi arribat, amb la que provem avui, a la quarta generació. Ara és una mica més llarg i ample que la versió precedent. Però, sobretot, és més seriós i racional.

El disseny d'aquest cotxe concebut per "sincronitzar amb la ciutat", com diu el leitmotiv de la marca, recorda la forma original del primer Micra de la nissaga. Alguns analistes es poden sentir decebuts per aquest canvi de tendència en el disseny, ara molt menys emocional que el del model anterior. Però sobre gustos no hi ha res a dir. N'hi ha que troben molt més elegant, per exemple, aquesta generació que no pas la precedent, que tenia una estètica massa radical. Potser sí que ara és menys vistós, però probablement ha guanyat, i força, en eficàcia. El nou Micra té més equipament que l'anterior, i és més econòmic.

El que és evident és que aquesta harmonització de línies permet a Nissan un cotxe bastant més fàcil d'adaptar comercialment als mercats emergents -despullat, això sí d'alguns components-, i a les grans flotes de vehicles per llogar.

El fabricant japonès ha partit de zero per crear la plataforma V, sobre la qual es basa aquest automòbil. És molt lleugera, incorpora un sistema d'ajuda per a l'aparcament, i permet fet maniobres amb molta facilitat perquè ofereix el radi de gir més gran (4'5 metres) de tot el segment B, el dels cotxes més petits, una franja del mercat molt complicada, amb cent trenta mil cotxes venuts a l'any al mercat espanyol.

Aquest bastiment acull l'únic motor que de moment equipa el Micra: el primer tres cilindres de la marca, amb 1,2 litres de capacitat i 80 cavalls de potència, més que suficients per a la utilització pensada per a aquest cotxe. A finals d'estiu n'arribarà un altre, conegut com a Supercharge, amb un nivell d'emissions contaminants molt baix: 95 g CO /km (cosa que el permetrà eludir l'impost de matriculació, com passa amb la versió de canvi manual), i un consum de només 4 litres als 100 quilòmetres. I abans d'aquest motor, els Micra incorporaran també el sistema Start&Stop que ara encara no està disponible.

Ara que la sostenibilitat dels dièsel a la ciutat és tan qüestionada, segons el fabricant de la Zona Franca no cal un motor d'aquesta tecnologia, ja que les prestacions i el consum d'aquest motor de gasolina són molt competitius, fins i tot en comparació amb el que ofereix el propulsor de gasoil.

Aquest cotxe fabricat a l'Índia i dissenyat al Japó per a un ús urbà pretén ser confortable, tan silenciós com un quatre cilindres, i ecològic. Segons Nissan, el 70% dels compradors del Micra nou seran clients nous per a la marca.

Durant uns quants mesos encara conviurà als concessionaris amb el model anterior, que ara podem trobar amb una oferta molt atractiva que significa un estalvi de 4.300 € sobre el preu oficial.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT