Publicitat
Publicitat

LA GUANTERA

Nissan Qashqai+2: la mesura de la racionalitat

El Qashqai és un cotxe d'èxit. El lideratge en vendes en l'apartat dels totcamí compactes ho confirma. Tant és així que el fabricant de la Zona Franca ha estat capaç de vendre més unitats d'aquest model al mercat espanyol que Ford amb el Focus o Renault amb el Mégane en el segment dels turismes, que teòricament hauria de tenir més volum que el d'aquest Nissan.

I és que el destí d'aquests cotxes inicialment concebuts per circular fora de l'asfalt ha canviat força amb el pas del temps, i els totcamí ara ja formen part del decorat habitual de l'asfalt, i fins i tot de les ciutats. Ja no fem servir aquests cotxes per anar a l'Everest, sinó per al dia a dia, per anar a pencar. I amb aquest objectiu no ens calen vehicles gaire potents, sinó que el que busquem és que contaminin poc i gastin menys.

Fidels a aquesta filosofia, a Nissan han introduït un motor nou a la gamma del Qashqai, un cotxe llançat al mercat el 2007 i remodelat tres anys més tard. Tot i que el preu del dièsel cada vegada és més alt, que les matriculacions dels cotxes que utilitzen aquest carburant van a la baixa i que algunes marques (com la mateixa Nissan amb el Micra) renuncien a aquest combustible en determinats models, el nou propulsor el fa servir per alimentar-se.

Fins ara el Qashqai estava disponible en dues motoritzacions de gasolina i una dièsel de 150 CV, que ara ha estat substituïda per una nova propulsió 1.6 dCi de 130 CV. Per què s'ha fet aquest canvi per un de més petit i menys potent? El motor nou gasta un 24% (un litre menys) que la versió anterior, la 2.0 dCi, i ara el fabricant promet un consum de 4,5 litres per cada 100 km. Per si aquest argument no és prou potent, el fet que emeti 119 g de CO a l'atmosfera i que costi gairebé 1.000 € menys que la versió preliminar potser ens acabarà de convèncer. Però a més, les prestacions són gairebé idèntiques a les del motor de 150 CV.

Aprofitant aquesta revisió, el Qashqai ara afegeix el sistema Stop/Start, que contribueix a reduir les emissions i a consumir menys carburant, i una pràctica càmera de visió perifèrica, com a opció, que resulta molt útil per fer maniobres perquè ens aporta una perspectiva zenital. Aquest Nissan el fabriquen a la factoria que la marca té a Anglaterra (a Sunderland), on li acoblen el motor concebut al centre tècnic de la marca a Barcelona, dins de l'aliança que el constructor japonès té amb Renault. De fet, estem parlant d'un propulsor que havíem vist en alguns cotxes de la marca del rombe.

La unitat que hem provat és la versió anomenada Qashqai+2, que és una mica més llarga perquè inclou dos seients en una tercera filera, més apropiats per a nens que no pas per a adults gaire voluminosos, però que pot respondre a les necessitats d'alguns usuaris. El nivell d'acabats respon als estàndards de qualitat i sobrietat de la marca, sense histrionismes innecessaris. L'habitabilitat és més que correcta, i el comportament dinàmic força satisfactori, tot i que el tacte de la direcció és una mica estrany. Pel que fa al motor, ofereix unes prestacions més que acceptables tenint en compte que es tracta d'un propulsor retallat que segueix la tendència del downsizing que impera actualment al mercat. Potser li falta una mica de força a baixes revolucions, però com que puja de voltes amb facilitat, aquesta sensació desapareix quan passem de les 2.000 primeres revolucions.

De tota manera, qui busqui aquesta classe de cotxes ja sap que les sensacions fortes no van amb la idea pràctica per a la qual estan concebuts.

El millor

Eficiència del motor

Qualitat general de components

Càmera de visió perifèrica

El pitjor

Resposta a baixes revolucions

Tacte estrany de la direcció

Disseny comandaments volant

FITXA TÈCNICA

PREU: Des de 22.150 euros fins a 32.150 euros

EMISSIONS: 119 g CO/km

MOTOR: Turbo dièsel 1.598 cc, 4 cilindres, 130 CV

CANVI: Manual, 6 velocitats

TRANSMISSIÓ: Davant o integral permanent

MIDES: 4,54 m x 1,78 m x 1,64 m

DIPÒSIT: 65 litres

MALETER: 450 litres

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT