Publicitat
Publicitat

MOTOCICLISME

Honda anuncia la renovació del vallesà i el fitxatge del de Cervera

Pedrosa i Márquez, dos catalans líders del millor equip de MotoGP

Amb la retirada de Casey Stoner, l'equip Honda ha fitxat Marc Márquez per fer parella amb Pedrosa, que renova per als dos pròxims anys. Per primer cop dos catalans estaran al millor equip de MotoGP.

L'esport català continua aconseguint noves fites que fa poc temps semblaven inabastables. L'última, que dos pilots de motos nascuts i formats a Catalunya siguin els dos líders de la millor marca de MotoGP, l'HRC (Honda Racing Corporation) japonesa.

Ahir, a les portes del Gran Premi de Mugello (Itàlia) d'aquest cap de setmana, Honda va fer oficial dues notícies esperades, la renovació per a dues temporades més de Dani Pedrosa (Castellar del Vallès, 26 anys) i el fitxatge de Marc Márquez (Cervera, 19 anys), també per dues temporades, 2013 i 2014. Márquez ocuparà la plaça del vigent campió, Casey Stoner, que ha decidit retirar-se. D'aquesta manera, Pedrosa i Márquez, Márquez i Pedrosa, formaran la parella de pilots titulars del Repsol Honda Team, l'equip més potent del pàdoc. Una gran èxit del motociclisme català, que sempre ha sigut una potència al Mundial però que ara es converteix en una referència.

L'únic precedent, Elias-Xaus

Cal recordar, però, que Pedrosa i Márquez no són la primera parella de catalans que lideren un equip de MotoGP -anteriorment 500 cc-, ja que el manresà Toni Elias i el santcugatenc Rubén Xaus van pilotar les dues motos de l'equip Fortuna Yamaha Tech3 l'any 2005. Tanmateix, aquella experiència no va ser gaire reeixida, i no es pot comparar amb el projecte de Repsol Honda per a la temporada vinent. L'equip Yamaha d'aquell 2005 era un equip modest, sense gaires recursos, i els dos pilots debutaven a la categoria: Toni Elias acabava de pujar dels 250 cc i Rubén Xaus venia del campionat de Superbike. Elias va acabar 12è i Xaus 16è. El 2006 Xaus va tornar a Superbike i Elias va canviar de moto -de Yamaha a Honda.

La progressió de Marc Márquez ha sigut meteòrica. Va debutar amb 15 anys al Mundial de motos i amb 17 va guanyar el seu primer títol, a 125 cc. De fet, es va convertir en el pilot més jove que aconseguia un títol del Mundial, ja que va superar el rècord que tenia des del 2002 el que l'any que ve serà el seu company d'equip, Dani Pedrosa. Dos herois precoços que compartiran el mateix box a partir del 2013 i que han fet un camí molt semblant fins a arribar molt joves a la màxima categoria. Tots dos van començar amb 15 anys, tots dos van passar tres anys a 125 cc fins que van saltar a 250 cc com a campions de la categoria petita abans dels 18 anys i tots dos van estar dos anys a la categoria intermèdia (250 cc i ara Moto2) abans de fer el salt a la categoria reina. L'única diferència? Pedrosa va guanyar els dos anys que va ser a 250 cc; Márquez va quedar segon en el seu debut, tot i que aquest any va disparat cap al títol.

Márquez i la llei 'antirookies'

Una altra de les fites de Marc Márquez ha sigut aconseguir canviar el reglament del Mundial. Des del 2008 existia una llei, anomenada antirookies , que impedia que un pilot debutant a MotoGP formés part d'un equip oficial. Amb l'objectiu d'afavorir els equips petits, el debutant havia de passar obligatòriament un any en un equip satèl·lit. Ara, però, amb l'existència de les motos CRT des d'aquesta temporada, un debutant de la categoria de Márquez s'hauria vist obligat a córrer a MotoGP amb una moto amb la qual no podria passar mai de la 10a plaça. L'inevitable salt del cerverí a la categoria reina ha obligat l'organització a eliminar aquesta llei antirookies .

Més continguts de