Publicitat
Publicitat

ESPÈCIE PROTEGIDA

'No news, good news'

Pochettino ens va tenir amb l'ai al cor. Una setmana de rumors culminava amb la convocatòria d'una roda de premsa d'urgència. El contingut semblava tan obvi -anunciar que marxava- que la majoria de mitjans digitals ho van donar per fet. I no: va comunicar la seva continuïtat. En sentit estricte, i entenent que té contracte encara per dues temporades, això no és cap notícia. I per aquest motiu el to general de les preguntes era un mica ofès: "Com goses fer-nos córrer per no donar-nos cap notícia?", era la pregunta implícita en la major part de les que li van fer. Com que estic convençut que la seva intenció no era fer anar malament a ningú, ni evitar a Fernando Molinos l'article que jo li tenia preparat per avui, el que cal és interpretar el sentit i les conseqüències d'aquesta no notícia.

El màxim plaer és l'absència de dolor. Sobretot pels que en pateixen molt. Així ens hem de prendre la roda de premsa. Totes les notícies que genera l'Espanyol últimament són dolentes: us comuniquem que ens estalviem una mala notícia. Gaudiu-ne. Sigueu-ne conscients. Aquest era el primer missatge de la roda de premsa. En segon lloc, Pochettino va transmetre confiança i compromís. Sé que les coses estan malament, sé que aquest club és tan meravellós com surrealista. Però en mi hi podeu confiar. Entre altres motius perquè ni en un moment com aquest he acceptat una oferta que triplicava el meu sou actual. Molinos declara el seu amor al club mentre surt corrents a guanyar 500.000 euros a l'any. Jo em quedo i deixo de guanyar-ne 1.200.000. El que molts diuen sobre els valors i sobre el valor dels diners, jo ho practico.

Pochettino, finalment, va enviar un missatge positiu que hauria de tenir conseqüències. Per generar il·lusió (entre socis i aficionats) i per prendre decisions (dels dirigents). De moment pensem en el que ens estalviem: un ball de noms mediocres que ahir ja va començar a les xarxes socials i en què costava distingir les bromes de les propostes serioses (¿en quina categoria s'ha posar Flores?). I també en el disgust que hem donat als que no ens estimen i ahir feien bromes de pijames. Qué bueno que te quedás , Mauricio.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT