Publicitat
Publicitat

L'ACORD AMB FUNDACIÓ QATAR

La directiva obté el permís de la LFP i espera el de la UEFA per presentar la samarreta

Fundació Qatar al davant, Unicef al darrere

Sandro Rosell té al seu despatx una samarreta -amb el dorsal d'Iniesta- on hi ha la publicitat de la Fundació Qatar al davant i la d'Unicef al llom, sota el dorsal. Un disseny que té moltes opcions de ser l'escollit.

La directiva de Sandro Rosell podria presentar abans del derbi d'aquest dissabte el model de samarreta de la propera temporada. El president blaugrana ja té al seu despatx, a les instal·lacions de can Barça, una samarreta serigrafiada en què la publicitat de la Fundació Qatar és al pit, amb lletres blanques, i la publicitat d'Unicef passa a l'esquena, concretament al llom, sota el dorsal. La samarreta que té Rosell al seu despatx, que curiosament porta el nom i el dorsal d'Andrés Iniesta, fa que Unicef segueixi en color groc però perdi un xic de protagonisme.

Segons va avançar ahir Catalunya Ràdio, la directiva ja té el model de samarreta que té més possibilitats de ser escollit per a la propera temporada. Els experts en marquèting i disseny que havien rebut l'encàrrec de trobar el millor equilibri entre el logo de Fundació Qatar i el d'Unicef han descartat finalment barrejar els dos noms a la part del davant de la samarreta, de manera que s'ha optat per posar-ne una al davant i la segona, al darrere. Ara aquest disseny encara no és definitiu, ja que tot i rebre l'aprovació de la Lliga de Fubtol Professional (LFP), falta la de la UEFA per tenir l'ok de tots els organitzadors de les competicions. Cada estament té les seves normes pel que fa a les publicitats, tot i que el Barça confia rebre l'aprovació perquè la publicitat que passa a lluir al llom no és una publicitat per la qual es rebin diners. Tot el contrari: es paga, i per motius humanitaris.


Cruyff torna a atacar
La decisió de lluir publicitat segueix generant polèmica. Ahir, Johan Cruyff va dir-hi la seva una altra vegada. Si dilluns Sandro Rosell va dir amb ironia que els "mites sempre tenen raó" en ser preguntat sobre les crítiques de Cruyff per portar publicitat, ahir l'holandès va dir: "Els mites sempre tenen raó? Els que pensen, sí". Rosell va recordar que ara fa uns anys Cruyff va escriure que calia acceptar portar publicitat a la samarreta del club, mentre que aquesta setmana ha escrit a les pàgines d' El Periódico que posar publicitat és un greu error. Cruyff va exposar: "Cinc anys canvien moltes coses, i només els molt estúpids i curts no canvien d'opinió. És un error comparar un article amb l'altre perquè ha passat molt de temps". L'holandès també va afirmar que amb la publicitat al pit el Barça deixa de ser una mica "més que un club" per passar a ser un club normal.

Rosell també va parlar ahir. Concretament, el president va ser entrevistat per la cadena de televisió amb seu a Qatar Al-Jazira, i va afirmar: "Aquests acords no agraden a tothom, però a la immensa majoria dels socis els agrada. La major part dels socis han acollit favorablement l'acord".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT