Publicitat
Publicitat

La cadena va dir que Pep ha demanat que Piqué marxi per renovar

Rosell qualifica de "calúmnia" la informació de Telemadrid

El president del Barça va sortir al pas ràpidament d'una informació de Telemadrid que nega rotundament i qualifica de calúmnia. La televisió madrilenya va dir ahir que Guardiola no vol Piqué.

Ahir a primera hora de la tarda el programa Deportes Telemadrid trencava la tranquil·litat en l'entorn barcelonista després de la plàcida victòria a Santander i les paraules d'amor etern de Messi a Guardiola. La cadena de televisió autonòmica de Madrid anunciava en exclusiva que la raó per la qual Pep Guardiola encara no havia renovat era perquè havia demanat al president Sandro Rosell com a condició que la temporada vinent Gerard Piqué no estigués a la plantilla.

Això passava a les tres de la tarda, i a les vuit del vespre apareixia el president del Barça en persona davant els mitjans de comunicació per desmentir categòricament la informació: "És una calúmnia sense fonament, impròpia d'una cadena pública". Segons el president del Barça, "és una llàstima que en època de crisi els diners públics es dediquin a mitjans de comunicació que no informen i que creen notícies falses". I afegia: "No sé quin és l'objectiu, si és desestabilitzar... No veig cap mitjà de comunicació públic capaç de fer una cosa així". Sandro Rosell va fer aquestes declaracions al final d'un acte de lliurament de premis de l'Associació Espanyola de Premsa Esportiva celebrat a Lleida i en el qual el Barça ha rebut el premi de millor equip de futbol i millor entitat poliesportiva de l'any.

La polèmica informació de Telemadrid està plena de frases directes com ara que "Guardiola no suporta Piqué", farcides amb insinuacions i imatges intercalades per reforçar el relat: com la foto de l'accident en què un autobús urbà de Barcelona es va endur la porta del cotxe de Piqué, que el jugador s'havia deixat oberta, i les imatges del defensa fent ràfting. El vídeo comença assegurant que Josep Guardiola no vol que Piqué formi part del seu equip si continua l'any vinent com a entrenador perquè el jugador comença a ocupar massa portades de la premsa del cor per la seva relació amb la cantant colombiana Shakira, i perquè "els anuncis són la seva prioritat". Telemadrid, a més, afirma que Guardiola ha posat a Rosell com a condició a la seva renovació la marxa del central, però que el president del Barça s'hi ha negat perquè "Piqué és un símbol i no es toca" i que aquesta és la raó del retard en la renovació. El programa afirmava que "és una altra mostra de la falta de feeling entre l'entrenador i el president". La cadena autonòmica madrilenya repassa la llarga llista de coses que, suposadament, a Guardiola no li agraden de Piqué, com el gest aixecant la mà de cara a l'afició després del 5-0 al Madrid, el fet d'haver forçat la cinquena targeta groga per no perdre's el clàssic i les seves últimes declaracions sobre els àrbitres.

Els precedents

És la tercera vegada que el Barça reacciona davant una informació periodística que considera lesiva. El primer cop va ser fa un any amb una querella quan la COPE va insinuar que els jugadors del Barça es dopaven. El cas s'ha tancat fa poc amb l'admissió pública que la informació d'aquesta cadena de ràdio d'abast estatal era mentida i el pagament de 200.000 euros. El segon va ser fa unes setmanes, quan el programa d'Intereconomía Punto Pelota va utilitzar uns mètodes èticament dubtosos per aconseguir informació dels directius del Barça sense que ells ho sabessin. El club de seguida va denunciar el cas al Col·legi de Periodistes i va retirar l'acreditació als redactor del programa per als entrenaments i instal·lacions del Barça fins que no demanessin disculpes públiques, cosa que encara no han fet. En aquest cas amb Telemadrid, el Barça s'ha limitat, de moment, a negar categòricament la informació, sense anar més enllà, que se sàpiga.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT