Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE RAL·LIS

El millor de tots els temps continuarà al màxim nivell

Sébastien Loeb, un campió que encara no s'ha cansat de guanyar

"He guanyat vuit títols consecutius, i només puc marcar-me un objectiu: lluitar pel novè", deia Sébastien Loeb després de guanyar el vuitè Mundial consecutiu de ral·lis. L'alsacià es va convertir en el pilot amb més corones de la història de l'automobilisme i va superar Michael Schumacher, set vegades campió de F-1.

Als 37 anys, Loeb havia anunciat que aquest any seria el definitiu. Acabava contracte al final del 2011. Després de guanyar-ho absolutament tot i fer miques tots els rècords de la disciplina semblava no tenir al·licients, i per això meditava canviar d'esport o marcar-se un nou repte: fitxar per Volkswagen i posar a punt un vehicle nou que disputarà el Mundial a partir del 2013. Però a mitjans d'any les coses van fer un gir de 180 graus i Loeb va decidir renovar amb Citroën per dos anys més. La resposta a aquest canvi de decisió s'explica per diferents motius. D'entrada, perquè el Mundial de ral·lis va patir una sacsejada a principis d'any amb l'entrada d'una nova reglamentació que afavoria la igualtat entre els vehicles. Mikko Hirvonen, el pilot de Ford que sempre ha viscut a l'ombra de Loeb, es mantenia en forma i li discutia l'hegemonia. I el jove Sébastien Ogier, el seu company d'equip a Citroën, es confirmava com un dels grans pilots i li discutia la victòria en cada prova. Tot plegat, massa al·licients per a algú que se sap el millor i que gaudeix com un nen competint.

Un guanyador nat

La història de Sébastien Loeb és la d'un guanyador nat. Nascut el febrer del 74, va començar a competir com a gimnasta i es va proclamar quatre cops campió d'Alsàcia. Però el 1995, amb 21 anys, va decidir deixar les barres paral·leles per competir en els ral·lis. Ho va fer a Rally Jeunes, una fórmula de promoció en què aconseguiria les primeres victòries i començaria una carrera marcada per un ascens vertiginós cap a l'èxit.

El 2001 li va arribar la seva gran oportunitat: Citroën li va proporcionar un cotxe oficial per disputar el Mundial júnior. Loeb va guanyar el títol i va passar a ser l'estrella que els dirigents de la marca francesa volien mimar. L'alsacià va començar a disputar proves del Mundial en la categoria absoluta, i el 2003 -amb Carlos Sainz de company-, es va quedar a un punt del primer títol, que sí que va aconseguir el 2004 i que ja mai més ha deixat escapar. A punt de complir els 38, Loeb suma 8 títols mundials. És el pilot amb més victòries del campionat absolut (67 en 151 ral·lis) i ja suma més de 1.000 scratches -el millor temps en un tram-. Però les estadístiques no ho són tot per a un pilot que, com ell mateix confessa, s'ho continua "passant bé" conduint a 200 per hora entre les carreteres sinuoses d'arreu del planeta. I ho seguirà fent, com a mínim, dos anys més.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT