Publicitat
Publicitat

Ecclestone no confirma l'alternança amb Catalunya

València es queda sense Fórmula 1 per al 2013

Bernie Ecclestone va confirmar ahir que el circuit urbà de València no tindrà Fórmula 1 l'any que ve. El magnat del motor, però, no va confirmar l'alternança amb Catalunya, tot i que l'acord està tancat.

L'espectacular carrera del 24 de juny podria haver estat l'última del circuit urbà de València. El magnat de la Fórmula 1, Bernie Ecclestone, va confirmar ahir que el 2013 hi haurà una única carrera a Espanya i que serà al circuit de Montmeló. D'aquesta manera, el Gran Premi d'Europa que se celebrava a València cau del calendari del pròxim Mundial i en el seu lloc s'inclourà, "segurament", la prova que es disputarà al circuit de Nova Jersey. Amb aquest canvi, el circ de la Fórmula 1 no perdrà un circuit urbà, atès que la prova nord-americana tampoc se celebrarà en un circuit convencional. Simplement canviarà el decorat i l'aigua del Mediterrani serà reemplaçada pels gratacels de Manhattan com a teló de fons.

El propietari del Mundial d'automobilisme va fer aquest anunci en una improvisada roda de premsa al circuit hongarès de Hungaroring, on avui se celebra una nova prova. També va confirmar que el Mundial del 2013 tindrà 20 Grans Premis, entre els quals hi haurà, un any més, el que es disputa a Catalunya. No obstant, va evitar parlar de la possibilitat que en un futur la F-1 torni a València gràcies a un acord d'alternança del Gran Premi d'Espanya entre la Generalitat i el govern d'Alberto Fabra.

No és cap secret, però, que des de fa mesos el govern d'Artur Mas i el d'Alberto Fabra mantenen converses per aconseguir un acord d'alternança que permeti alleugerir el cost per a tots dos governs de celebrar anualment una carrera. Només així no haurien de desestimar acollir una prova del Mundial de Fórmula 1. Però encara que l'acord entre els dos circuits està gairebé tancat, falta el vistiplau d'Ecclestone.

Fabra, lligat de peus i mans

Ara com ara el govern valencià no ha donat cap explicació oficial de com queda la situació contractual amb Formula One Management, però fonts pròximes al president van assegurar a l'ARA que les converses amb el circuit de Montmeló continuen obertes.

La solució del conflicte de la Fórmula 1 no sembla fàcil per al president Fabra. El sostre de dèficit marcat per llei fa impossible assumir el cost de la carrera, atès que només el cànon ja voreja els 20 milions d'euros. Però els contractes signats pel seu antecessor en el càrrec, Francisco Camps, el tenen lligat de peus i mans. El 2011 l'expresident va signar una ampliació del contracte que preveia prolongar la carrera de València fins al 2020 si Catalunya decidia renunciar al Gran Premi d'Espanya.

Més enllà de les hipòtesis, actualment el govern valencià té signat un contracte que expira el 2014 i que segons les declaracions del mateix Ecclestone ja no es complirà. Però que no se celebri la carrera no vol dir que Fabra no hagi de desemborsar l'any que ve més diners per la Fórmula 1, perquè tal com reconeix el seu mateix govern, "el contracte preveu clàusules de penalització si no se celebra la carrera". Només falta saber si l'amo de la F-1 perdonarà el deute.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT