Publicitat
Publicitat

Tecnologia

L'Europa va ser el pioner dins aquest nou mercat

Els clubs catalans aposten pels formats multimèdia amb voluntat de donar a conèixer la seva història

Moltes entitats inclouen CD's interactius entre els seus productes de marxandatge

El descens informatiu del futbol català a la premsa generalista i específica tradicional ha impulsat en la darrera dècada la potenciació de la informació dels més modestos mitjançant noves tecnologies. Les pàgines web i més recentment els comptes de les entitats a les xarxes socials Facebook i Twitter han fet augmentar les possibilitats de fer arribar la informació esportiva i institucional dels clubs amateurs als seus socis i a la resta d'aficionats.

No obstant, des de fa un any alguns clubs han rescatat un vell dispositiu tecnològic, el CD, per donar-li una nova utilitat. Es tracta d'explicar la història i estadística de les entitats, els seus registres en lligues i copes, les xifres més destacades, els títols i altres conceptes que formen part de la seva identitat al llarg dels anys. Una aplicació interactiva, complementària als tradicionals llibres d'història, que permet consultar tota la informació amb un senzill moviment de ratolí.

L'informàtic i historiador de clubs José Manuel Muñoz va crear fa un any el CD d'història del CE Europa, primera entitat que va disposar d'un arxiu virtual històric en aquest format. Després d'aquest precedent, el tradicional Torneig d'Històrics del Futbol Català va editar-ne un de propi amb motiu dels seus 25 anys de vida. Durant les properes festes de Nadal, l'Europa publicarà la versió 2.0 del seu CD i altres clubs com el Júpiter han entrat al cercle d'aquesta moda i també disposen de la seva aplicació multimèdia.

Muñoz, que ha creat una empresa específica d'aquests continguts (aplicacionsesportives.com), publicarà de forma imminent més històries de les entitats en format CD. En poques setmanes també formaran part dels 'històrics multimèdia' el Sants i el Terrassa. Durant els primers mesos del proper any 2012 veuran la llum les aplicacions del centenari del Martinenc i de la història del Sant Andreu i la Guineueta. També tenen presentat el projecte el Badalona, el Sabadell, L'Hospitalet, el Reus o l'Horta entre d'altres clubs catalans. Fora dels nostres límits, equips com la Gimnàstica de Torrelavega, el Tudelano o el Caudal també s'han interessat en la matèria i ja formen part d'aquesta iniciativa esportiva i tecnològica d'orígen català.

En declaracions a l'ARA, José Manuel Muñoz afirma que "fins ara era normal llegir l'actualitat dels clubs en paper i a la vegada a la pantalla en una pàgina web, però no passava sempre igual amb el que no és actualitat, és a dir, la història de les entitats. Vaig pensar que igual que els clubs aprofiten els seus centenaris o dates destacades per publicar llibres, aquests podrien complementar la seva oferta amb una eina moderna, pràctica, petita i senzilla que ajudés a molts aficionats, altres historiadors i també periodistes a documentar-se sobre les diferents entitats".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT