Publicitat
Publicitat

BARÇA I PERIODISME

Segons els directors els jugadors del primer equip es mostren molt més reticents en el tracte amb els informadors

Els tres diaris esportius catalans demanen la mediació del Col·legi de Periodistes en les tensions amb el Barça

Els directors dels tres diaris esportius de pagament que s’editen a Catalunya coincideixen en demanar la intermediació del Col·legi de Periodistes arran del malestar que en els darrers anys es dóna entre el Barça i els professionals que cobreixen la informació blaugrana.

Santi Nolla ( El Mundo Deportivo), Joan Vehils ( Sport) i Pep Riera ( El 9 Esportiu)– coincideixen, en un reportatge publicat a la revista Capçalera, en que cal treballar per interntar millorar la relació amb el club especialment quan es tracta de tenir accés als futbolistes del primer equip.

El darrer número de Capçalera aborda en el dossier especial com la massificació de mitjans, la presència i actitud de certs mitjans de Madrid, així com la creació de mitjans de comunicació propis del Barça, han canviat l’escenari, la informació i la relació dels periodistes amb el jugadors del primer equip, que es mostren molt més reticents en el tracte amb els informadors.

A més de Nolla, Vehils i Riera, en el dossier també donen la seva opinió una dotzena de professionals, entre ells redactors en cap d’esports, fotògrafs i redactors. Els periodistes consultats aprofiten per fer autocrítica i carreguen part de les culpes de la situació actual a la mateixa professió. El dossier compta, entre altres, amb articles d’Àlex Santos, Martí Perarnau i Antoni Bassas.

Un altre dels entrevistats és Toni Ruiz, cap de premsa del club, que coincideix en el diagnòstic i assenyala solucions des del club. Ruiz coincideix en què el Col·legi és el millor intermediari per desencallar els problemes existents. En aquest sentit, el passat desembre representants del Col·legi van mantenir una primera reunió amb el Barça.

El darrer número de Capçalera també analitza el moment de la premsa diària en català, incidint en l’aparició de l’ Ara.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT