Publicitat
Publicitat

BARÇA

Aquest acord no tindrà cap cost econòmic per al club

El Barça i Telefónica s’alien per ser líders mundials en innovació

L'aliança es desenvoluparà durant 3 anys al voltant de dos eixos: la incorporació d'eines digitals per millorar l'experiència dels aficionats al Camp Nou i l'aplicació de ciència al món de l'esport

El Barça i Telefónica han subscrit una aliança en matèria d'innovació pionera al món que converteix el club blaugrana en la primera entitat esportiva que utilitzarà el seu estadi com un banc de proves de noves tecnologies i aplicarà ciència i tecnologia al món del esport.

El conveni de col·laboració ha estat signat aquest matí a Barcelona pel president del Barça, Sandro Rosell; el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura; el director del Centre de Telefónica I+D de Barcelona, Pablo Rodríguez; i el directiu responsable de noves tecnologies del club, Dídac Lee, en un acte que ha tingut lloc a la Torre Telefónica, la seu de la companyia de telecomunicacions a Catalunya.

L'aliança es desenvoluparà durant tres anys al voltant de dos grans eixos de col·laboració: la incorporació d'eines digitals per millorar l'experiència dels aficionats al Camp Nou i l'aplicació de ciència al món de l'esport. El primer dels eixos de col·laboració gira a l'entorn de l'experiència dels aficionats del Barça al Camp Nou. Els grans esdeveniments esportius estan posant de manifest la necessitat de dotar aquests entorns de les millors comunicacions possibles perquè els espectadors puguin interactuar durant la celebració de les competicions. El segon eix suposa l'aplicació de la ciència al món de l'esport i la creació d'un doctorat en Ciència i Esport per estudiar com els mètodes científics es poden aplicar per millorar el rendiment en les competicions de qualsevol disciplina.

6.000 'tweets' per segon
Les noves generacions són ja espectadors proactius que realitzen fotografies i vídeos de les competicions a la vegada que intercanvien les seves imatges en temps real a través de les seves xarxes socials. Aquesta realitat ja s'ha posat de manifest en els partits més importants de futbol. Twitter va rebre més de 6.000 piulades per segon durant el partit de la final de la Champions League entre el Barça i el Manchester United. El Barça, guanyador de la final, va rebre 575.104 mencions a Twitter, enfront de les 251.829 del Manchester, i els jugadors Leo Messi i Wayne Rooney van ser objecte de 121.750 i 51.757 'tweets', respectivament.

Els experts xifren en un 8% l'augment del trànsit mòbil 3G cada mes, i adverteixen que, en els propers Jocs Olímpics de Londres, la capacitat d'aquesta tecnologia mòbil en els estadis haurà de multiplicar-se per vint, ja que l'intercanvi de vídeo en el mòbil serà el principal protagonista.

Davant d'això, Telefónica i el Barça han decidit treballar per tal que el Camp Nou sigui el primer lloc per experimentar l'ús de noves tecnologies sense fil i de xarxa, per millorar l'experiència de l'aficionat, amb més cobertura telefònica i accés més òptim a les xarxes socials gràcies a les tecnologies d'última generació. L'acord entre el Barça i Telefónica I+D no té cost econòmic per al club. Un equip de 20 investigadors treballaran en el desenvolupament del conveni i la creació del primer doctorat sobre Ciència i Esport d'Europa.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT