Publicitat
Publicitat

CLUB

Tencent disposa de xarxes socials amb milions d'usuaris

El Barça signa un acord amb el gegant xinès d'internet

El Barça entrarà en el mercat xinès de la mà de l'empresa Tencent, principal proveïdor de serveis d'Internet a la Xina. El FC Barcelona i l'empresa xinesa han tancat un acord de cooperació per desenvolupar la marca Barça al país asiàtic

Dídac Lee, directiu responsable de Noves Tecnologies, s'ha mostrat "molt satisfet" de l'acord amb Tencent, que ha signat conjuntament amb el director general, Antoni Rossich: "És una empresa líder a la Xina en el seu àmbit i encaixa perfectament en l'estratègia que volem dur a terme". "A nivell personal estic doblement content, tenint en compte la meva àrea de competència i el meu origen", ha apuntat Lee.

Fruit de l'acord entre ambdues parts, Tencent es compromet a desenvolupar un nou lloc web del FC Barcelona en xinès i a comercialitzar al seu territori aplicacions i jocs mòbils amb la marca Barça, sempre amb el vistiplau necessari del Club, que validarà tots els continguts que es generin.

Aquest acord també obre la porta a la presència del FC Barcelona a les xarxes socials xineses. Cal tenir present que Tencent disposa de diverses xarxes socials, amb xifres d'usuaris milionàries. És el cas, per exemple, de QQ, que, amb 900 milions d'usuaris, és la xarxa més gran de missatgeria instantània del país; Qzone, amb 500 milions, o Pengyou, amb 130 milions d'usuaris. A curt termini, aquest acord serà ben visible a partir d'aquest dimarts: el FC Barcelona obrirà un compte verificat a Tencent Weibo, conegut popularment com el Twitter xinès i que compta amb 300 milions d'usuaris registrats.

Amb aquest acord a la Xina, el FC Barcelona consolidarà encara més la seva posició capdavantera en noves tecnologies. El Barça és líder a les xarxes socials: gairebé 23 milions de fans a Facebook i 4,5 milions de 'followers' a Twitter (en els comptes en català, castellà i anglès). En aquestes dues xarxes socials els percentatges de creixement estan per sobre dels creixements propis de Twitter i Facebook, mentre que a Youtube, el FC Barcelona és el principal canal esportiu de l'Estat espanyol.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT