Publicitat
Publicitat

Barça

El Barça estudia construir un nou estadi finançat amb publicitat

El projecte està en una fase incipient a totes les seves dimensions: idea, ubicació i finançament, encara que el president blaugrana, Sandro Rosell, està "molt il·lusionat"

El Barça contempla la idea de construir un nou estadi, objectiu per al qual disposa d'un parell de terrenys al costat de la Diagonal que li ha presentat l'ajuntament, a més d'un model per finançar-lo a través de la publicitat, de la mà de l'empresa MCM, que ja es va fer càrrec de la façana de la nova Masia.

Segons que ha pogut saber Efe de fonts pròximes a la negociació, en aquests moments el projecte està en una fase incipient a totes les seves dimensions: idea, ubicació i finançament, encara que el president blaugrana, Sandro Rosell, està "molt il·lusionat" amb el projecte, com ha mostrat en reunions recents.

El propòsit passa per construir un nou Camp Nou enganxat a l'avinguda Diagonal per albergar 110.000 espectadors, on l'ajuntament ja ha obert una sèrie opcions que anirien de la mà d'una permuta de terrenys amb la Universitat de Barcelona.

S'estudia la idea d'edificar un nou campus on hi ha en aquests moments l'estadi barcelonista, i traslladar el recinte blaugrana a terrenys de propietat universitària.

El Barcelona treballa amb la idea d'empènyer aquest projecte o el de remodelació del Camp Nou, però l'antiguitat de l'estadi (24 de setembre de 1957), el cicle de vida del formigó i la nova normativa sobre aquest (Reial Decret 1247/2008) i sobre la instrucció del formigó estructural EHE-08, obre l'opció en el club a la gran obra, la qual no compta amb un suport unànime en la directiva.

L'empresa MCM (Muro Cortina Modular Group), la inversió de la qual fa pocs anys va desencallar les obres que estaven paralitzades a la Ciutat Esportiva amb la compra d'una parcel·la per 21,5 milions d'euros, i que es va fer càrrec de la construcció de la façana de la nova Masia, ha presentat un pla econòmic al club amb el qual el Barcelona podria finançar el nou Camp Nou.

L'empresa MCM va abonar 3,5 milions dels 12,5 que ha costat la nova Masia i està a l'espera que el club doni llum verda per a la col·locació de tecnologia led, com si fos una segona pell, en dues de les façanes d'aquest recinte de joves valors.

Amb aquest objectiu, que té un cost d'uns dos milions d'euros, la nova Masia comptarà amb dues pantalles gegants de leds d'uns 250 metres quadrats cadascuna des d'on el Barça podrà optimitzar publicitat dels seus patrocinadors i d'altres anunciants externs.

Malgrat que en aquests moments el Barcelona té a la taula un pla de patrocini de la nova Masia per part de l'empresa Cacaolat, adquirida recentment per Damm i Cobega, les opcions que se li presenten al club amb les dues pantalles de tecnologia led són immenses, i no quedaria restringida només a aquest centre.

D'aquesta forma, el Camp Nou també es presenta com un potencial escenari per a la col·locació d'aquesta segona pell amb tecnologia led que permetria que la façana de l'estadi fos una gegantina pantalla publicitària amb la qual el club podria generar uns ingressos que ajudessin a finançar gairebé en la seva totalitat el nou estadi de futbol.

L'empresa MCM, que compta amb la patent de vint anys per a aquest tipus d'instal·lacions a les façanes amb tecnologia led, pot explotar les cares de la nova Masia per als pròxims cinc anys, i, segons que ha pogut saber Efe, transcorreguts aquests anys el Barcelona podria no renovar el contracte, però hauria d'estar-ne tres més sense poder explotar aquest model d'activitat.

El negoci entre el Barcelona i MCM contempla que aquesta empresa, que també va ser la que va organitzar la inauguració de la nova Masia, exploti les façanes, realitzi el manteniment i reparteixi al 50% els beneficis dels anunciants, alguns dels quals, amb diferents aportacions, estan a l'espera que el centre Oriol Tort tingui ja instal·lada la segona pell amb tecnologia led.

El Barcelona, en aquest model de negoci, no realitza cap dispendi, ni tampoc en la instal·lació dels leds, el cost dels quals per a la Masia puja a uns 2 milions d'euros, i les projeccions econòmiques dels quals apunten a una facturació anual d'entre 100 i 200 milions d'euros, sense tenir en compte el potencial si aquesta idea es trasllada a l'actual Camp Nou.

L'empresa MCM, a més de la construcció de la façana de la nova Masia, compta amb una altra joia de la corona a Barcelona, com és les Torres Porta Fira, a l'entrada sud de la Ciutat Comtal per la Gran Via, on l'edifici de l'arquitecte Toyo Ito va rebre fa dos anys un dels guardons més perseguits pels constructors de gratacels: el premi Emporis. En l'edició de 2010 l'edifici vermell barceloní va quedar per davant del Burj Khalifa de Dubai, el gratacel més gran del món.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT