Barça
Esports Barça 07/07/2015

L'equip de Bartomeu presumeix de "tenir les eines" per fer arribar el Barça als 1.000 milions d'ingressos

Manel Arroyo i Oriol Tomàs presenten el programa de màrqueting, patrocini i mèdia de la candidatura, i asseguren que el club seria l'únic al món amb aquesta capacitat econòmica

Natalia Arroyo
3 min
Oriol Tomàs (esquerra) i Manel Arroyo (dreta) presenten la proposta de màrqueting i patrocini de l'equip de Bartomeu

Barcelona"El Barça és l'única entitat que té la capacitat de crear les condicions per poder arribar, a mitjà i llarg termini, als 1.000 milions d'euros d'ingressos. Sabem l'autopista que hem de construir per arribar-hi", ha assegurat Manel Arroyo, directiu que acompanya la candidatura de Josep Maria Bartomeu per presidir el Barça, durant la presentació del seu programa de màrqueting, patrocini i mèdia a la seu del carrer Balmes. Aquesta àrea, en paraules de l'expresident és "fonamental" per al club, perquè són l'eina que portarien el club a aquestes xifres estratosfèriques. Els mil milions d'euros serien un sostre que podria veure's reduït en els anys sense títols, però hauria de ser prou sòlid més enllà dels títols. En aquest sentit, Arroyo ha confessat que el club està començant a explorar clàusules per explotar els drets d'imatge d'alguns dels seus futbolistes més emblemàtics.

L'equip de Bartomeu, a través d'Arroyo, ha exposat el creixement d'ingressos, que han passat de 415 milions d'euros de l'any 2009/10 fins als 600 de l'actual temporada que es tanca, la 2014/15, amb un balanç de benefici de 113 milions d'euros en cinc anys. Manel Arroyo ha desglossat aquests ingressos, provinents sobretot de l'àrea de màrqueting i patrocini –de 121 milions a 223–, a més de l'estadi, mèdia o els socis. "Els nostres pressupostos se segueixen amb rigor. Ha sigut una de les nostres prioritats en aquests cinc anys", ha sentenciat el directiu.

Seguint en l'evolució, Arroyo ha lluït l'ampliació d'espònsors que ha multiplicat el club en cinc anys, guanyant presència en molts més països i continents. "No és només l'aportació econòmica que fan de nosaltres, sinó un impacte en termes d'imatge", ha apuntat. "Hem de ser a tot arreu i hi podem ser", ha sentenciat Arroyo.

Globalització comercial

Durant l'exposició, també hi era Oriol Tomàs, nova incorporació, empresari especialitzat en les noves tecnologia. "El Barça té un gran potencial pel seu 'know-how'. La nostra manera de fer és única, és un talent immens", ha apuntat la nova cara de l'equip de Bartomeu. Tomàs, a més, ha reforçat la importància de l'explotació de les escoles Barça, un factor d'impacte "encara amb molt de recorregut".

Patrocini de samarreta i Nike

Arroyo ha recordat que la junta sortint del Barça ha deixat un preacord amb Qatar per ampliar el contracte, que finalitza el 2016, però també ha volgut aclarir que l'àrea comercial del club està buscant altres possibles patrocinadors per augmentar l'aportació de la marca que s'estampi a la samarreta. Sobre això, a més, Arroyo ha admès que potser l'antiga junta no va ser "prou curosa" llegint l'acord del paquet de patrocini, que no blindava només la samarreta de competició amb Qatar Airways.

També s'ha recordat la necessitat de renegociar el contracte amb Nike, actual marca de la samarreta, de qui s'espera treure un acord que rondi els 90 milions d'euros per any. El Barça de Bartomeu té l'aspiració de tenir "el contracte comercial més important del món", per superar el Manchester United en ingressos en aquesta parcel·la. Tomàs ha destacat la importància de la botiga Nike del Camp Nou, que "és la segona que més factura de Nike al món", darrere de la que l'empresa té a Nova York.

Aposta digital

La candidatura de Bartomeu ha explicat que aposta pel 'game pass', una plataforma per vendre partits als socis i aficionats del Barça. També es potenciaran les llicències dels jocs i la gestió dels 'big data', per "monetitzar" les dades que genera el club. "Hi començaríem a treballar de manera imminent, perquè amb l'explotació d'aquest sector, l'equip podrà arribar a les cotes més altes", ha apuntat Arroyo.

Drets de televisió

Arroyo ha explicat el canvi de paradigma televisiu que hi haurà a la Lliga i ha destacat la "solidaritat" que ha tingut el Barça per acomodar l'acord als clubs més modestos. Tot i així, la previsió és que el nou repartiment segueixi reportant més ingressos al club.Espai BarçaTot i que l'exposició de la proposta d'Espai Barça ja l'havia fet el directiu Jordi Moix, Arroyo ha volgut recuperar el projecte per la seva "importància" en la partida d'ingressos del club.

stats