Publicitat
Publicitat

El Consell Assessor de RTVE a Catalunya diu que el Canal 24h va "manipular" l'agressió de Mourinho

L'organisme ha escrit una carta al president en funcions de l'ens en què li demana responsabilitats i "una rectificació pública"

El Consell Assessor de RTVE a Catalunya considera que el Canal 24 hores de TVE va "manipular" l'incident entre l'entrenador del Reial Madrid, José Mourinho, i el segon entrenador del F.C. Barcelona, Tito Vilanova, en el partit de tornada de la Supercopa.

En un comunicat, el consell –organisme no vinculant que penja de la Generalitat– considera "un greu error" el tractament que va donar a l'incident el canal de notícies de TVE dimecres a la nit, poc després dels fets, quan va emetre un angle de les imatges que només mostrava l'empenta que Vilanova clavava a Mourinho com a resposta a l'agressió del portuguès, que li havia ficat un dit en un ull instants abans, un moment que no recollia el vídeo.

"Es tracta d'una manipulació de la informació clarament intencionada, que incompleix rotundament el criteri d'imparcialitat informativa que una televisió pública ha de complir de forma rigorosa", diu el comunicat.

El Consell ha enviat una carta al president en funcions de RTVE, Manuel Esteve, en què li demana responsabilitats pel que ha passat i també li demana que el responsable de la redacció de la notícia i de la seva emissió assumeixi responsabilitats. També volen "una rectificació pública de l'error comès, que no té explicació ni disculpes".

El text manté que "no és la primera ocasió que es cometen errors majúsculs en el tractament de notícies esportives que es caracteritzen per una severa falta d'imparcialitat" a TVE.

Aquest consell esmenta com a exemple d'aquests errors "l'omissió en la transmissió en directe de l'himne oficial espanyol en la final de la Copa del Rei de 2009" entre el Barça i l'Atheltic Club –per evitar que se sentissin els xiulets de part dels aficionats al camp de Mestalla– i també els comentaris partidistes durant la semifinal de la Champions League contra el Madrid, "clarament contraris al F.C. Barcelona". En aquests casos, segons recorda el Consell, RTVE va prendre mesures: "el cessament del cap d'Esports de TVE, en el primer cas, i la petició de disculpes, en el segon", apunta.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT