Publicitat
Publicitat

LA GUANTERA

Tots aquests cotxes estan predestinats a reeixir quan surtin a la venda en els pròxims dotze mesos. Alguns ja els coneixem, però d'altres es presentaran en societat al saló de Detroit o al de Ginebra. D'entre els que ja sabem quina cara fan, hem triat dotze models representatius de diferents segments que poden ser els 'hits' de l'any que avui truca a la porta

12 cotxes per a 12 mesos de crisi

BMW SERIE 3

CLASSE: Turisme mitjà

VENDA: Primer trimestre 2012

PREU: Des de 29.950 €

Des que va néixer el 1975, BMW ha venut 12 milions d'unitats d'un cotxe que ara arriba a la sisena generació. Substitueix la nascuda el 2005. Inicialment tindrà dos motors dièsel i dos de gasolina, però la gamma anirà creixent.

FORD B-MAX

CLASSE: Monovolum petit

VENDA: Abril 2012

PREU: Encara no declarat

Serà el cinquè monovolum de la gamma Ford, i podria substituir el Fusion. Hereta la plataforma del Fiesta, i té uns interiors que recorden els del Focus. Amb carrosseria de cinc portes, té capacitat per a cinc passatgers.

OPEL ASTRA OPC

CLASSE: Turisme esportiu

VENDA: Segon trimestre del 2012

PREU: Des de 30.000 €

Després del llançament aquest any del GTC, ara li toca el torn a l'Astra més esportiu de la història. Disposarà d'un motor 2.0 turbo, que oferirà 300 CV per plantar cara al VW Scirocco R, el seu rival més directe.

CHEVROLET MALIBU

CLASSE: Berlina mitjana

VENDA: Maig del 2012

PREU: Des de 25.000 €

Nascut per plantar cara al Citroën C5, al Ford Mondeo, al VW Passat... El substitut de l'Epica és un cotxe gran, ja conegut del mercat americà, on és tot un èxit de vendes. Podria tenir una versió híbrida en un futur no gaire llunyà.

KIA OPTIMA

CLASSE: Turisme compacte

VENDA: Segon trimestre del 2012

PREU: Des de 24.000 €

Com a substitut del Magentis busca atraure un públic jove. Disposarà d'una versió híbrida que assegura un consum per sota dels quatre litres per cada cent quilòmetres, però de moment només oferirà una opció 1.7 dièsel.

PEUGEOT 208

CLASSE: Turisme urbà

VENDA: Març del 2012

PREU: Encara no declarat

Busca ser el gran èxit de Peugeot per al 2012. D'entrada apareixerà amb dues carrosseries -3 i 5 portes- i cinc versions. Serà més compacte que el 207, però amb més habitabilitat i capacitat de càrrega gràcies a un disseny innovador.

CITROËN DS 5

CLASSE: Turisme compacte

VENDA: Març del 2012

PREU: Des de 27.000 €

És el més gran, i senyor, de la família DS de Citroën. Entre les versions d'aquest cotxe premium n'hi haurà una d'híbrida, que combinarà un motor dièsel amb un d'elèctric, amb tracció a les quatre rodes i que oferirà 200 CV. Interessant.

HONDA CIVIC

CLASSE: Turisme compacte

VENDA: Febrer del 2012

PREU: Des de 18.000 €

Aquesta és la novena generació d'aquest cotxe. Ara es presenta amb un disseny menys agosarat que l'anterior, més apte per a tots els públics. Disponible només en cinc portes. Ple de tecnologia per tot arreu, i molt ecològic.

PORSCHE 911

CLASSE: Coupé esportiu

VENDA: Ja és a les botigues

PREU: Des de 99.400 €

Després de sis generacions del model més emblemàtic de Porsche, arriba aquesta revisió, que internament és coneguda com a 991. És més llarg, potent i lleuger que la versió substituïda, que va començar el 2004.

FIAT PANDA

CLASSE: Turisme urbà

VENDA: Març del 2012

PREU: Des de 9.000 €

El primer Panda va néixer el 1980. Aquesta és la tercera generació. Per fora no és gaire diferent de l'anterior, però per dins és completament nou. Mecànicament el canvi és total i aposta per les noves tecnologies més ecològiques.

HYUNDAI I30

CLASSE: Turisme compacte

VENDA: Març del 2012

PREU: Des de 15.000 €

Ara és més llarg que la versió anterior, de la qual ha heretat la plataforma. De moment només estarà disponible en la versió cinc portes, però més tard n'hi haurà més. Lluitarà, entre d'altres, contra el Ford Focus i el Renault Mégane.

VW UP!

CLASSE: Turisme urbà

VENDA: Ja és a les botigues

PREU: Des de 9.500 €

Aquest micro urbà pretén lluitar contra el Citroen C1, l'Smart i el Renault Twingo. És un cotxe senzill amb solucions interessants i acabats de qualitat. El successor del Lupo i el Fox de moment no comptarà amb cap versió dièsel.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT