Publicitat
Publicitat

MOTOCICLISME

Aspar analitza les diferències entre les motos oficials i les noves CRT, més econòmiques

La crisi provoca que MotoGP es reinventi

La crisi econòmica també s'ha notat a la categoria reina del Mundial de motociclisme. La temporada passada, només 17 motos formaven la graella de sortida de les curses. Per evitar que això torni a passar enguany, l'IRTA (l'Associació d'Equips de Competició, per les seves sigles en anglès) i Dorna, l'empresa que gestiona els drets del Mundial, van decidir reinventar la categoria introduint les CRT (Claiming Rules Team). Però, en què es diferencien aquestes noves motos de les oficials? "Les motos oficials són directes de fàbrica, tenen una tecnologia d'última generació i no es venen, només les cedeixen als equips privats durant una temporada. En el cas de les CRT, són unes motos d'una alta tecnologia, tot i que per sota de les motos oficials, però es compren en propietat. Són motos que seran al voltant de mig segon més lentes que les satèl·lit", explica Jorge Martínez Aspar , el propietari del Team Aspar. Enguany, ell ha decidit renunciar a les motos de fàbrica i apostar per les CRT, unes motos vertebrades en un xassís prototip i un motor derivat de sèrie.

Les diferències entre les CRT i les motos de fàbrica sobre la pista seran evidents. "Si comparem el temps de la CRT més lenta amb el de la primera moto oficial de fàbrica, segurament hi haurà uns cinc segons de diferència", assegura Aspar, que espera que les seves motos puguin lluitar amb les oficials: "Estic segur que en molts circuits estarem lluitant amb algunes motos oficials i fins i tot podrem estar per davant. Però no és el nostre objectiu. Nosaltres intentarem tenir la millor CRT i volem guanyar el campionat de CRT".

Per evitar que hi hagi moltes diferències, l'organització ha introduït en la normativa limitacions diferents per a les motos oficials i per a les CRT. Per exemple, les CRT podran utilitzar tres litres més de benzina i sis motors més a l'any. "El que intenta l'organització és que puguem exprimir el motor en una cursa puntual, que intentem tenir més potència i, si el motor es trenca, et permeten canviar-lo, cosa que les motos de fàbrica no podran fer", diu.

50% del pressupost del 2011

"L'any passat nosaltres pagàvem 2,5 milions d'euros per unes motos de Ducati i, tot i que n'haguéssim pagat 5 milions, no podíem tenir una moto per guanyar", diu Aspar. I afegeix: "L'any passat optàvem a estar entre la 7a i l'11a posició, mentre que enguany la idea que tenim és situar-nos entre la 10a i la 14a. Estem parlant d'una diferència de dos llocs havent reduint els costos un 50%. I a més, tenint una tecnologia pròpia, unes motos en propietat. Si nosaltres aconseguim que les ART -Aprilia- funcionin i rodem en uns temps al voltant de mig o un segon més lentes que les oficials, serà un pas de gegant cap on ha d'anar MotoGP".

Les Moto2 van mostrar el camí i, vista l'emoció que hi va haver sobre la pista la temporada passada, va quedar clar que un pressupost baix no ha d'anar lligat a poc espectacle, tot el contrari. Ara és el torn de MotoGP.

Més continguts de