Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1

El català no ha parat de créixer al volant del seu Toro Rosso i ja ha aconseguit nou punts el 2011

Els dos anys de camí ascendent d'Alguersuari

Era el 26 de juliol de fa dos anys, justament al circuit de Hungaroring, quan Jaume Alguersuari va debutar a la F-1. Tenia 19 anys i 125 dies, era el més jove de la història de la competició a pujar a un monoplaça per afrontar un Gran Premi i amb prou feines feia dues setmanes que s'havia anunciat que seria el pilot reserva de Red Bull i Toro Rosso, començant pel GP d'Alemanya.

Alguersuari feia anys que estava al programa de joves pilots de Red Bull. Allà on competia continuava batent rècords de precocitat, tal com havia fet des que va començar la competició. L'any 2008 va alçar-se amb el títol de la Fórmula 3 britànica -el més jove de la història del campionat que ho aconseguia- després de guanyar les últimes tres curses, i fins i tot va participar en la Cursa dels Campions de Wembley, on s'ajunten pilots de tot tipus de curses de motor. Abans d'arribar a l'acord definitiu amb Toro Rosso, el català corria les World Series de Renault amb l'equip Carlin Motorsport, on va guanyar la seva primera prova poc després de debutar a la F-1.

Ascens meteòric

Aquest camí de dos anys fins a tornar al GP d'Hongria no ha estat fàcil, però a la vegada li ha servit per demostrar la seva millora constant.

I és que no tan sols va acabar la primera cursa, sinó que ho va fer en quinzena posició tot i haver sortit des de l'últim lloc de la graella. Va acabar la resta de l'any sense pun tuar, polint detalls d'un cotxe millorable per les seves aspiracions fins que arribés el repte de la primera temporada completa.

La principal lluita era donar confiança dins l'equip, on compartia box amb un altre talent de la seva factoria, Sébastien Buemi. Alguersuari va tenir força regularitat; va demostrar tenir un gran pilotatge, remuntant gairebé sempre des del lloc de sortida, i només es va retirar en dos Grans Premis. Fins i tot va començar a puntuar: ho va fer tres vegades. Això va ser prou, tot i seguir sent el pilot més jove, per encarar el 2011 amb voluntat de consolidar-se i anar acumulant creden cials per apoderar-se tard o d'hora del voltant d'un Red Bull. Ara, a l'equador de la competició ja supera amb 9 punts els 5 aconseguits l'any passat. Tot i que a Alemanya es va quedar sense puntuar, acabava de fer tres curses de grans remuntades en què va obtenir la vuitena plaça tant a Canadà com a València i va esgarrapar un punt més al circuit de Silverstone. I a partir d'ara, això no pararà.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT