Esports 30/12/2015

Rastar Group patrocinarà la samarreta de l'Espanyol

El club lluirà 52tt.com fins a final de temporada, quan es decidirà si Rastar segueix apostant per publicitar-se a través d'altres empreses que anirien rotant 

Roger Requena
3 min
52tt.com serà la primera marca que apareixi a la samarreta de l'Espanyol després de Power8 / RCD ESPANYOL

BARCELONAL'Espanyol ja té nou patrocinador per a la part frontal de la samarreta fins al final de la propera temporada -30 de juny de 2016-. Rastar Group, l'empresa xinesa que ha comprat el club blanc-i-blau, publicitarà a partir del proper derbi (2 de gener) una de les seves marques a la samarreta fins a final de temporada. La marca en qüestió, que substitueix Power8, serà 52tt.com, empresa que forma part del conglomerat que domina el mateix Chen Yansheng. Com va anunciar el president Joan Collet en el brindis nadalenc, el club rebrà una xifra propera al milió d'euros.

L'acord s'ha anunciat un dia després de la confirmació oficial de la desvinculació amb Power8, una altra empresa xinesa que, en no poder complir els propers anys de contracte firmats, deixarà de patrocinar l'Espanyol a partir del proper mes de gener. El partit davant el Sevilla serà l'últim en què Power8 aparegui a la samarreta del club blanc-i-blau. Pel que fa a la publicitat del camp, aquesta mateixa setmana l'entitat ha procedit a l'extracció de les grades de color blanc dels dos gols, així com dels cartells de la façana i de les cantonades amb oficines.

Segons ha pogut saber l'ARA, l'Espanyol ja tenia tancat un acord de patrocini amb una empresa –que oferia una quantitat similar a la que donarà Rastar, prop d'un milió d'euros fins a final de curs– per patrocinar la samarreta. El departament de màrqueting del club feia setmanes que treballava per suplir Power8, però l'aparició de Rastar Group va frenar l'operació. I és que la nova propietat va mostrar el seu interès a apostar fort pel club, i és per això que també han decidit apostar per la samarreta.

Un sistema similar al de l'Atlètic

Malgrat que l'acord inicial és fins a final de temporada, es preveu que pugui tenir més durada. El sistema que utilitzarà Rastar Group amb la samarreta de l'Espanyol és similar al que va utilitzar durant un temps Columbia, la productora de cinema d'Enrique Cerezo, amb l'Atlètic de Madrid, club que presideix el mateix empresari. La productora anava variant la publicitat a la samarreta de manera que l'Atlètic va arribar a lluir, del 2003 al 2005, la publicitat de diferents pel·lícules de l'empresa, com ara 'Los vengadores', '2 policías rebeldes 2, 'Terminator' o 'Spiderman'.

Així doncs, a la samarreta de l'Espanyol, en cas que el proper estiu Rastar accepti prolongar aquest acord més enllà de l'actual curs, s'aniran variant les empreses que vulgui publicitar el conglomerat xinès. La primera, la mencionada 52tt.com. Més endavant, per tant, hi poden aparèixer altres marques de la companyia, líder en fabricació de joguines electròniques, videojocs i producció de cinema i televisió.

Rastar amplia així la seva aposta per l'Espanyol. A més, també tindrà presència en la publicitat estàtica que tenen tots els patrocinadors, tan a l'Estadi RCDE com a la ciutat esportiva. Pel que fa al possible patrocini dels 'naming rights' del camp, Rastar encara no ha dit si és un actiu que li interessa. L'Espanyol segueix buscant un nou patrocinador, per bé que és possible que no es tanqui un acord fins a les properes temporades, ja que aquest tipus de contracte comporta una sèrie de complexitats més elevades que no pas les de la samarreta.

Una aplicació de jocs per a mòbil

La primera de les marques que exhibirà Rastar a la samarreta de l'Espanyol, 52tt.com, és una xarxa social xinesa per a jugadors 'online' disponible per a usuaris d'Apple i Android, i que permet participar en diferents jocs, així com intercanviar informació entre els diversos usuaris. L'objectiu d'aquest primer patrocini és veure l'impacte en el mercat xinès de la magnitud d'aquest acord, així com expandir la presència de Rastar a Europa, un mercat on fins ara no hi tenia actius. L'Espanyol serà el seu primer altaveu mediàtic.

L'horari del primer derbi barceloní –16 h a Catalunya, 23 h a la Xina– propicia que molts espectadors puguin aplegar-se davant dels televisors per veure, per primer cop, la presència de l'empresa xinesa a la samarreta blanc-i-blava.

L'acord s'ha accelerat els últims dies amb la presència de Chen Yansheng a Barcelona, on s'ha reunit amb Daniel Sánchez Llibre i la direcció esportiva blanc-i-blava a la Ciutat Esportiva Daniel Jarque. El nou propietari ja ha comunicat que serà a la grada de l'Estadi RCDE per al partit contra el Barça.

Aquesta empresa pren el relleu de Power8, que va entrar en procés de liquidació l'octubre passat, un fet que va impedir complir els set anys de contracte firmats amb l'Espanyol, que havia d'obtenir 35 milions –més bonus– d'aquesta empresa de suport tecnològic. El club blanc-i-blau, que va exigir cobrar cada any per anticipat, només va arribar a cobrar el primer termini, de cinc milions i mig d'euros. L'acord podia ser rescindit al tercer any de contracte, però preveient que Power8 no podrà fer front a les seves obligacions, l'Espanyol ha obtingut el permís jurídic per rescindir de forma unilateral la seva vinculació i buscar nous patrocinadors.

stats