Publicitat
Publicitat

RODA DE PREMSA DEL PRESIDENT BLAUGRANA

Criticarà avui el Madrid però no prendrà cap acció contra el club blanc

Amb l'estil de Sandro Rosell

Després d'haver parlat puntualment davant d'algunes penyes els últims dies, Sandro Rosell oferirà avui una roda de premsa per valorar el seu primer any al capdavant de la presidència del Barça. Rosell ha preferit esperar a veure el desenllaç de la final de la Lliga ACB per dir la seva sobre una temporada que ha posat a prova el seu estil discret i treballador.

Des que Sandro Rosell va afirmar, just abans de la final de Wembley, que al final de temporada faria una valoració que aprofitaria per dir la seva sobre l'actitud del Reial Madrid, s'esperava aquesta roda de premsa. "Quan passi la final de la Lliga de Campions parlaré de tot el que ha passat durant els clàssics. Ens farem respectar", va dir després d'eliminar els madridistes. I avui Rosell haurà d'explicar com es farà respectar, el Barça.

Dins de la directiva no s'ha dubtat mai que cal plantar cara al Madrid. Rosell no s'esperava una actitud tan agressiva de Florentino Pérez, amb joc brut i subterrani, ja que es coneixen des de fa anys. Però ara ja sap que Pérez ha donat tot el poder a José Mourinho, i els atacs rebuts pel Barça durant l'última temporada es poden reproduir aviat.

La directiva va autoimposar-se marcar diferències amb l'estil de Joan Laporta, però ha après que no sempre es pot estar quiet quan es reben atacs com els que s'han vist durant tota la temporada. La directiva ja va plantar cara amb la denúncia al periodista de la cadena Cope Juan Antonio Alcalà. Però també sap que reobrir de nou la polèmica amb el Madrid pot ser contraproduent. I que la massa social espera un últim gest del president, que gairebé sempre ha preferit no parlar gaire.

Rosell, poc amic de les polèmiques, ha treballat molt amb la resta de la junta per decidir quina és la millor solució. La relació amb el Madrid serà el plat estrella de la roda de premsa (avui, a dos quarts d'una), però seran paraules i no fets. Rosell té previst deixar clar avui el malestar amb el Madrid i defensarà les accions portades a terme fins ara. També advertirà al club blanc de cara al futur, però serà un discurs meditat i pensat sense conseqüències pràctiques.

Rosell, però, vol insistir que seria contraproduent reobrir la guerra amb el Madrid ara que hi ha calma i el barcelonisme ha tancat una temporada exitosa. El president ja va admetre després de la polèmica relacionada amb el viatge a Pamplona que potser s'havia fallat en la comunicació, i durant el resta de la temporada ha seguit apostant pels silencis.

Rosell explicarà que el discurs del Barça és el futbol però advertirà que si el club és calumniat un altre cop hi haurà més denúncies (a tribunals o la UEFA). Ara, no es trencaran les relacions amb el Madrid i no es farà cap comunicat. En el fons, no deixarà de ser una reiteració de les paraules de Rosell d'ara fa uns mesos, quan ja hi va dir la seva sobre aquest afer. El president volia un estiu còmode per celebrar els èxits esportius -no li va agradar la reacció social a la polèmica de les seccions, per exemple-, de manera que ara no reobrirà velles ferides. La directiva vol calma per treballar amb els fitxatges.

Gestió econòmica

Sandro Rosell ha preparat a consciència la roda de premsa d'avui. Sap quins són els punts calents i defensarà el seu discurs basant-se en els èxits. Perquè si un dels punts més esperats és la postura davant del Madrid, altres punts interessants són el tracte a les seccions i la situació econòmica.

El Barça podria guanyar per primer cop en la història setze títols el mateix any si el futbol sala guanya la Lliga, i econòmicament es treballa per convertir el Barça en un club que guanyi diners. Rosell defensarà una altra vegada la gestió econòmica (especialment l'acord amb la Fundació Qatar) i les retallades a les seccions professionals. Caldrà veure, però, l'actitud davant de les seccions amateurs, que segueixen mobilitzant-se per intentar canviar el seu destí.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT