Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1

Els mecànics de Red Bull fan hores extres per donar la 'pole' a Vettel

Una de les novetats introduïdes aquest any per la FIA és el toc de queda que prohibeix als mecànics de les escuderies treballar durant les nits de dijous i divendres per millorar i corregir les prestacions dels monoplaces. La norma estableix que si la sessió d'entrenaments, com a Hongria, comença a les onze, cap tècnic pot acostar-se ni al cotxe ni al circuit des de la una de la matinada fins a les set. La reglamentació, però, permet quatre excepcions durant la temporada.

Red Bull va cremar ahir el seu primer cartutx, després que els enginyers de l'escuderia, encapçalats pel mag Adrian Newey, busquessin de matinada els ajustaments que Sebastian Vettel els havia reclamat. El líder del Mundial, després de no dominar com està acostumat en els darrers dos Grans Premis, va exigir alguns canvis al seu equip, que va respondre configurant-li un cotxe que va tornar a ser el més ràpid i sortirà des de la primera fila a Hungaroring, al davant dels McLaren de Hamilton i Button i els Ferrari de Felipe Massa i Fernando Alonso.

Domini absolut en la qualificació

Tant és qui sigui el més ràpid en els entrenaments lliures. Tant és qui mani en les primeres tandes de la qualificació. Si Hamilton o Alonso. Tant és perquè a l'hora de la veritat en l'últim segon i en l'última volta el Red Bull de Vettel ressuscita i vola per apropiar-se de la primera posició de la graella. Com si tot fos un joc en què tot ja estigués decidit. A l'asfalt de Mogyoród, prop de Budapest, va tornar a passar. I ja en van vuit aquesta temporada. Incontestable.

Vettel va reconèixer que se sentia més còmode dins el seu monoplaça ahir que en els lliures de divendres, en què Hamilton havia marcat el ritme. I va atribuir el mèrit a les hores de feina dels seus mecànics. "Han dormit ben poc per aconseguir els canvis adequats en el cotxe. Haver fet la pole és la millor manera d'agrair-los l'esforç", va confessar. I és que a Red Bull no les tenien totes per seguir els McLaren, que sortiran des del segon i tercer lloc. Hamilton sap que té ritme de cursa i arriscarà des del principi per inquietar Vettel: "He entrat passat al revolt nou i he perdut unes dècimes quan podia fer la pole . Però el cap de setmana està sent molt bo i tant en Jenson [Button] com jo estem per competir amb Vettel".

Sortir bé i conservar pneumàtics

Al darrere dels McLaren, a Vettel el perseguiran els Ferrari de Massa i Fernando Alonso, que sortirà cinquè des de la part neta de la pista. L'asturià, que va dominar en la Q1 i la Q2, aspira a posar-se al capdavant al primer revolt si fa un bona sortida i aprofita el rebuf.

Jaume Alguersuari va acabar setzè després de passar còmodament a la Q2. A Toro Rosso, però, van optar per no arriscar per millorar alguna posició en la graella de sortida i reservar un joc de pneumàtics per a la cursa, confiats que el català té prou ritme per intentar colar-se en els punts en carrera.

Més continguts de