Publicitat
Publicitat

Barcelona World Race

'Mapfre', que té problemes, serà segon

Emotiva victòria del 'Virbac Paprec 3' a la Barcelona World Race

L'embarcació de Jean Pierre Dick i Loïck Peyron s'ha proclamat vencedora de la segona edició de la Barcelona World Race en cobrir el recorregut de la prova en 93 dies, 22 hores, 20 minuts i 36 segons

El 'Virbac Paprec 3' de Jean Pierre Dick i Loïck Peyron s'ha proclamat vencedor de la segona edició de la Barcelona World Race en cobrir el recorregut de la prova en 93 dies, 22 hores, 20 minuts i 36 segons.

El segon lloc de la general serà per al 'Mapfre' d'Iker Martínez i Xabier Fernández, que està a unes 190 milles (350 Km) de la meta, quan es compleix la jornada 94a de navegació. Avui, però, han anunciat que es troben sense combustible ni aliments a 260 quilòmetres de Barcelona.

Després de doblar aquesta nit el cap de Palos, el vaixell espanyol navega ara a 90 km a l'est de les costes d'Alacant a una mitjana de 10 nusos (18 km/h) en rumb nord-est, dirigint-se cap a l'illa de Formentera que, probablement, deixarà per babord (a la seva esquerra).

El 'Renault Z.E.' dels càntabres Pachi Rivero i Toño Piris segueix tercer en la general quan està a 150 milles (280 Km) a l'oest de l'estret de Gibraltar i l'Hugo Boss ha creuat aquesta nit l'Equador.

Rivero i Piris s'acosten a Gibraltar, sota vent del nord i a una mitjana de 14 nusos (26 km/h) les últimes cinc hores i ha ampliat el seu avantatge sobre l''Estrella Damm' d'Alex Pella i Pepe Ribes, també en rumb directe a estret, però 232 milles (430 km) darrere dels càntabres.

Pepe Ribes ha indicat que el 'Virbac Paprec 3' "ha fet una regata espectacular i fins i tot parant dues vegades han guanyat".

"Tenen un vaixell fantàstic i ells són molt bons. A més, han batut el rècord de les 24 hores de la classe. Per a ells és un èxit total i els donem l'enhorabona. Ahir a la nit ja els vam enviar un correu electrònic felicitant-los", ha dit.

Quant a la lluita pel tercer lloc ha explicat que "sembla que el 'Renault Z.E.' va amb un angle més obert".

"Nosaltres ho tenim molt més tancat i haurem d'acostar-nos a la costa del Marroc, navegar en paral·lel a ella gairebé en cenyida fins al cap Espartel. Passarem l'estret de Gibraltar amb vents de Llevant d'uns 40 nusos (72 km/h) de cenyida. Així que caldrà anar amb molta calma. El principal és passar sense problemes", ha afegit.

El 'Neutrogena' noruec, cinquè en la general, segueix acusant els seus problemes tècnics a la quilla, que li impedeixen desenvolupar tot el seu potencial i ha vist com el seu desavantatge respecte a l''Estrella Damm' és ja de 358 milles (660 km).

El 'Gaes' d'Anna Corbella i Dee Caffari és ara el vaixell més occidental a l'hemisferi Nord, a uns 1.200 km a l'oest de les illes Canàries i es manté en rumb nord cap a les Açores.

De la seva banda, l''Hugo Boss' britànic navega ja a l'hemisferi nord, després de creuar l'equador a les 23:50 (hora espanyola) d'aquesta mitjanit.

El 'Fòrum Marítim Català' de Gerard Marín i Ludovic Aglaor progressa cap al nord navegant a uns 10 nusos (18 km/h) i a uns 700 km al sud-est de Refice (Brasil). Mentre el We Are Water segueix navegant a uns 11 nusos (20 km/h) de mitjana al centre d'una borrasca a 450 km al nord de les illes Malvines.

El 'Central Lechera Asturiana' ha fet mitjana vota després de trencar una quaderna i es dirigeix cap a Auckland, a Nova Zelanda, a uns 10 nusos (18 Km/h.).

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT