Publicitat
Publicitat

BWR

Era un dels favorits a la victòria

El Foncia abandona la BWR després de trencar el pal

La part superior del pal, de prop de 30 metres, s'ha trencat cap a les quatre de la matinada i a 600 milles del cap de Bona Esperança, quan el vaixell francès navegava en segona posició

"És dur i fa mal, però la vida és així", ha confessat, sense amagar la seva decepció un dels tripulants, François Gabart. El seu company Michel Desjoyeaux tampoc entenia què havia fallat perquè el pal del Foncia es trenqués: "Estava una miqueta mogudet, amb onades de 2 a 4 metres, però el vaixell està construït per a aquestes condicions de navegació i hauria de resistir-les".

El trencament s'ha produït de matinada quan el Foncia navegava fent puntes de 20 nusos de velocitat. “De moment no tenim a les nostres mans els trossos trencats i per tant és difícil conèixer el motiu del trencament. Ara com ara hi ha massa onada per arriscar-se a pujar el pal i recuperar-los”, ha explicat el veterà navegant francès. Aquesta és la primera vegada que, com a patró, Desjoyeaux es veu obligat a retirar-se d'una regata per haver trencat el pal.

El trencament del pal del Foncia ha commocionat la flota, tant pel fet de tractar-se del segon pal que es trenca en aquesta regata quan encara no s'ha complert un mes de competició (el primer va ser el del Président de Jean Le Cam i Bruno García) com pel fet d'afectar un dels grans favorits.

Amb la retirada del Foncia, l' Estrella Damm ocupa ara la tercera plaça del podi, seguit per Groupe Bel i el Renault Z.E., els tres en unes 100 milles. El Mirabaud ha deixat enrere al Neutrogena, que al seu torn ha incrementat l’avantatge sobre un GAES Centros Auditivos que ha passat bona part de la nit parat per falta de vent. Aquestes condicions sembla haver-les heretat en les últimes hores el Central Lechera Asturiana, que avança a menys de dos nusos rumb a Ciutat del Cap, però que segueix davant de l' Hugo Boss.

Més continguts de