Publicitat
Publicitat

Ciclisme

Tom Boonen entra a la llegenda per la porta gran

El belga iguala el rècord de quatre victòries a la París-Roubaix escapat en solitari més de 50km. Flecha, fora del podi, acaba quart tot i la combativitat habitual

El ciclista Tom Boonen ha signat el millor inici de temporada de la història després d'exhibir-se a la reconeguda clàssica París-Roubaix, en què s'ha imposat en solitari després de més de 50km escapat. El belga, que ha igualat el rècord de Roger De Vlaeminck de quatre victòries a l' Infern del Nord, ja havia guanyat abans les altres tres clàssiques de llambordes de la màxima categoria: el GP E3 d'Harelbeke, la Gant-Wevelgem i la Volta a Flandes.

Boonen ha superat sense problemes el perillós tram empedrat  d'Arenberg gràcies a l'ajuda del seu equip, Omega Pharma-Quick Step (el millor de l'any, amb 26 victòries a dia d'avui), i a l'altura del tram d'Orchies ha fet el seu moviment determinant. Marcat com estava per ser el màxim favorit, s'ha escapat amb els que el van acompanyar al podi la setmana anterior, Pozzato i Flecha, però poc després ha marxat en solitari amb la companyia del seu company d'equip Niki Terpstra. D'aquí fins a meta ningú l'ha pogut atrapar.

L'equip Sky del català Juan Antonio Flecha ha estat qui més integrants tenia a la persecució, però no ha sabut aprofitar la superioritat i ha anat cremant gregaris (Stannard, Hayman...) sense organitzar la caça amb convenciment. Finalment, malgrat atacar com és habitual en ell, ha quedat fora del podi en ser superat a l'esprint al velòdrom pel francès Sebastien Turgot (Europcar) i l'italià Alessandro Ballan (BMC).

D'aquesta manera, Boonen, que ha assegurat que de les seves quatre victòries a Roubaix aquesta era la millor, entra a la llegenda de les clàssiques de llambordes. No tan sols per aquest rècord, sinó perquè ja havia igualat les setmanes anteriors els de victòries a l'altre Monument, la Volta a Flandes (tres), i al GP E3 d'Harelbeke (cinc, com l'històric Rik Van Looy).

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT