Publicitat
Publicitat

RUGBI

L’objectiu de la xarxa és sensibilitzar l’Ajuntament per tal d’arribar a un pacte sobre el rugbi

La xarxa d'amics del rugbi de Barcelona neix per lluitar per la salut d'aquest esport

La Sala d’Actes de l’Antiga Fàbrica d’Estrella Damm va viure dijous l'acte de presentació de la xarxa sota el lema “Al camp som contraris, a Barcelona som amics”, lema dels sis clubs històrics de rugbi de Barcelona.

El FC Barcelona, BUC, CE Universitari, CN Poblenou-Enginyers RFUC, Gòtics RC i Químics ER van presentar la seva aliança en forma de Xarxa d’Amics del Rugbi de Barcelona, formada per personalitats, empresaris i emprenedors, comunicadors i polítics, que han estat jugadors o bé simpatitzen amb el rugbi.

Entre els assistents destacaven Albert Marco, director del Consell Català de l’Esport; Francesc Cifré, conseller del RCD Espanyol; Ramon Agenjo, patró de la Fundació Damm; José Antonio Sancha, un referent del rugby a Espanya; o l’alcaldable Alberto Fernández Díaz; entre d’altres.

Més d’un centenar de persones van assistir a la presentació de la xarxa, que neix amb l’objectiu de sensibilitzar l’Ajuntament per tal d’arribar a un pacte, mitjançant contracte-programa de desenvolupament del rugby a la ciutat, que suposi millors infraestructures i una flexibilització dels usos socials particulars del rugby, com és el cas dels espais municipals per a la celebració del Tercer temps. A canvi, els clubs es comprometen a doblar la xifra de llicències de jugadors a Barcelona, que actualment voreja les 1.700.

D’altra banda, a través de la marca RUGBY BARCELONA, formada pels Sis Clubs Històrics, es pretén projectar un equip amb els millors jugadors de la ciutat, presentar-lo i fer-lo jugar en esdeveniments i torneigs, tant de rugby a set com de XV, a països amb tradició amb aquest esport com ara Itàlia, França, Regne Unit i Irlanda. Segons els seus representants, “la projecció internacional de Barcelona és un actiu innegable i ara hem de ser capaços d’adjuntar-hi el rugby com a esport amb un potencial de creixement”.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT