Barcelona World Race
Esports 06/01/2011

Superat l'estret, el fort vent anima les embarcacions i es navega ràpid

Tots a l'Atlàntic i tots amb bon vent del sud-oest. La moral és alta a la flota, que espera el pas d'un front per decidir les estratègies

Redacció / Bwr
2 min
El Virbac-Paprec 3 en plena navegació.

BarcelonaTots els vaixells són a l'Atlàntic i aquest matí tots navegaven en la mateixa amura de babord i amb un vent del SO de diferent intensitat segons la posició dels vaixells. Els que són més a l'oest i al nord tenen més vent, uns 25 nusos, però s'enfronten a onades de mar de fons de l'oest d'uns 4 metres que es creuen amb les ones que genera el vent del SO, de manera que la navegació en cenyida amurats a babord és incòmoda pels cops i les sacsejades.

A bord de l'Estrella Damm, quart a menys de 100 milles del líder, el Virbac-Paprec 3, ho expressava amb claredat aquesta matinada Alex Pella: "Passem de cenyida amb poc vent a cenyida amb 22 nusos. Ara anem amb solent i un ris. La mar ha anat pujant i ara és una mica incòmoda, ja que no es correspon amb el vent que tenim. Tot va bé a bord, el vaixell és molt dòcil en aquestes condicions, crec que és l'únic vaixell amb què m'agrada anar de cenyida ".

El pas d'un front de l'oest canviarà la situació per al grup de cap al llarg del dia d'avui, però ho farà de diferent manera en funció de la latitud de cada vaixell. És probable que el líder, el Virbac-Paprec 3, i els seus immediats seguidors, el Foncia i el Mirabaud, virin al sud cap al migdia. Després del pas del front es trobaran amb vents del NO.

Els vaixells més al nord, com l'ajustat grup que formen el Neutrogena, Mapfre, Président, GAES Centres Auditius i Groupe Bel –que navega en un cercle d'unes 30 milles de diàmetre– tindran vent de l'oest després del pas del sistema frontal. Aquest grup està protagonitzant una lluita aferrissada. Molts d'ells porten més de 48 hores navegant a la vista de manera que la pressió afegida és considerable.

El grup més endarrerit es veurà afectat de forma diferent pel canvi de sistema. En aquest grup, el We Are Water i el Central Lechera Asturiana han pres les opcions més oposades després de passar Gibraltar ahir. El We Are Water ha anat més al nord buscant més velocitat, mentre que el vaixell asturià ha escollit guanyar més sud, aprofitant un angle de vent una mica més favorable. Per a tots dos, i també per al Renault Z.E., el Fòrum Marítim Català i l'Hugo Boss, es van acabar les calmes i per fi poden planificar estratègies de mar obert. Juan Merediz ho expressava així aquesta matinada a bord del Central Lechera Asturiana: "Per fi!!! És veritat que des que vam entrar es va acabar el caminar alçat pel vaixell, però benvingut sigui [el vent de l'Atlàntic]. Tot va bé. L'ànim alt, bon sentit de l'humor (i això que encara no es va obrir el llibre d'acudits) i amb ganes. La resta, OK".

stats