Publicitat
Publicitat

Barcelona World Race

Els quatre velers que tanquen la classificació hauran de travessar l'arxipèlag.

El Foncia es situa líder al pas per Canàries

Els líders de la regata, Foncia i Virbac-Paprec 3 ja naveguen en zona d'alisis, de manera que la flota s'allarga. Els nou primers vaixells deixen l'arxipèlag canari per babord

El Foncia i el  Virbac-Paprec 3, vuit milles per darrere, ja gaudeixen dels alisis. Després d'haver deixat les Canàries per babord aquesta matinada, han entrat de ple a la zona dominada pels vents alisis del nord-est. En aquesta situació el Foncia, que ha trabujat abans que el seu rival més directe, ha aconseguit superar-lo i deixar-lo a popa.

Amb els 15 nusos que els primers vaixells reben per l'aleta d'estribord, els dos velers més nous de la flota volen sobre les llargues onades de l'Atlàntic a més de 14 nusos de mitjana i cada vegada es distancien més dels seus perseguidors, fins al punt que el grup compacte que formaven fins ahir amb el Mirabaud i l' Estrella Damm sembla haver-se trencat. Si més no, així ho semblen indicar les més de cent milles que separen els dos primers del tercer i el quart, que acaben de passar per les Canàries aquest migdia.
 
"La vida a bord és tranquil·la excepte perquè hem passat una mica de nervis a l'estar tan a prop de l'anticicló. Esperar que baixés el baròmetre ha sigut una obsessió. Hem navegat amb molt poc vent, codi 0 gairebé tot el dia i amb un mar de fons de sud-oest molt fort que feia molt difícil omplir les veles. Però ja ha començat a canviar tot i ara tenim 12 nusos de nord-oest de manera que creiem que estem "knock knock knocking on alisi's door", deia el correu enviat des de la "Perla Vermella" pel capità Jack Sparrow, més conegut com a Pepe Ribes.
 
A més de 170 milles dels líders ja ha quedat el grup liderat pel Mapfre i que també integren el Président, el Groupe Bel, el Neutrogena i el GAES Centros Auditivos. Aquesta miniregata segueix molt disputada tot i que les noies del  GAES Centros Auditivos s'han despenjat una mica en les últimes hores. Les més 20 milles que separaven Iker Martínez i Xabi Fernández de Dee Caffari i Anna Corbella s'han convertit en més de 44.
 
"Ha sigut un dia difícil des que Madeira ens va agafar per sotavent. Això ens ha deixat flotant un temps interminable. Per sort els altres vaixells del grup tenen les mateixes velocitats que nosaltres així que no tot estava perdut. Hem perdut milles en relació amb ells i no volem que la separació s'ampliï més. La mar plana i la brisa ens han vist passar la major part de la nit canviant veles entre codi 0, gènova i solent per trobar la millor combinació", ha estat l'explicació que han enviat a través del correu electrònic Dee i Anna.
 
Al grup del darrere, el que formen Renault Z.E., We Are Water, Fòrum Marítim Català i Hugo Boss, hi ha una notícia destacada. El vaixell de Pachi Rivero i Antonio Piris es jugava aquest migdia totes les seves cartes a deixar les illes Afortunades per l'est. Si arriben a aquest objectiu, els veritables afortunats seran els càntabres, que hauran fet un gran pas en la regata. Els vaixells que no aconsegueixin arribar a aquest passadís es veuran relegats a navegar en un sistema meteorològic diferent als de la resta de la flota. I ben sabut és que en les regates de volta al món els sistemes meteorològics són els que estableixen la selecció natural.

Des del Renault Z.E. Toño Piris ha explicat així la tàctica: "Intentarem aprofitar la rolada per passar les illes per babord i no per dins. Les milles de distància amb els que estan al capdavant pesen psicològicament i el nostre objectiu és estar en el grup que està sobre les 100 milles. Volem ser-hi per mirar de fer un bon salt als doldrums".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT