Publicitat
Publicitat

DAKAR 2011

Els favorits, els de sempre

Carlos Sainz vol revalidar el títol i imposar-se a Nasser al-Attiyah i a Stéphane Peterhansel, mentre que Marc Coma lluitarà novament contra Cyril Despres

El tercer Dakar que recorrerà terres argentines i xilenes tindrà, excepte sorpreses sonades, els mateixos protagonistes de sempre.

En la categoria de cotxes, el vigent campió, el madrileny Carlos Sainz, de Volkswagen, intentarà repetir el títol i sumar el seu segon Dakar, després d'haver-lo perseguit des del 2006. Sainz ja ha avançat quina serà la seva estratègia, que no serà altra que la que tants bons resultats li va donar l'any passat: no arriscar més del compte i ser el més regular possible, tot i que això impliqui no guanyar més d'una etapa, com ja li va passar en l'edició del 2010.

Un dels seus màxims rivals serà justament el seu company d'equip, Nasser al-Attiyah. El pilot de Qatar és tot un especialista sortejant les dunes i se sentirà molt més còmode quan la caravana arribi al desert. A més, l'escuderia ha dit que no donarà ordres d'equip i, tal com va passar l'any 2010, la lluita entre els dos promet espectacle.

A qui mai s'ha de deixar de banda a l'hora de fer les travesses del Dakar és a Stéphane Peterhansel, conegut amb el sobrenom de Monsieur Dakar, ja que és el pilot que més cops ha guanyat la cursa més dura del món: sis en moto i tres en cotxe. Això sí, totes les seves victòries han estat a l'Àfrica i, des que el Dakar ha arribat a Sud-amèrica, la sort no li somriu tant.

A més, caldrà seguir amb lupa les evolucions de Robby Gordon i Mark Miller, a més de Nani Roma que, si bé arriba amb un Nissan poc rodat, podria donar alguna sorpresa.

Pel que fa a la categoria de motos, Marc Coma arriba a Buenos Aires disposat a recuperar la corona que va perdre l'any passat a mans del seu màxim rival, Cyril Despres. El francès va aconseguir l'any passat el seu tercer Dakar (2005, 2007 i 2010) i serà un os dur de rossegar per al català, que confia que no hi hagi dos sense tres (va guanyar els anys 2006 i 2009). Això sí, per aconseguir-ho haurà de superar les dificultats mecàniques i els problemes amb els pneumàtics que va tenir l'any passat i que el van fer acabar 15è.

Més continguts de