Publicitat
Publicitat

DAKAR 2011

La sortida serà l'1 de gener a Buenos Aires

Albert Bosch serà el primer pilot català a participar al Dakar amb un 'buggy' monoplaça i sense copilot

El multiaventurer de Sant Joan de les Abadesses afrontarà el Dakar més com una aventura que com una prova esportiva i debutarà a Amèrica del Sud.

El multiaventurer de Sant Joan de les Abadesses Albert Bosch participarà al Dakar 2011 amb un buggy monoplaça. Bosch serà el primer pilot català que afronta la prova en un vehicle d'aquest tipus i sense copilot.

Sota el nom DAKAR 7+1, l'esportista osonenc afronta la seva vuitena participació en la prova en la línea de continuar afrontant reptes en tota mena de disciplines que li permetin experimentar situacions extremes i posar a prova la resistència, planificació i gestió de circumstàncies incertes. Albert Bosch sortirà el proper 1 de gener de Buenos Aires en una cursa que coneix molt bé perquè hi ha participat dues vegades en moto i cinc en cotxe, però que afrontarà com una primera participació, per tots els valors i conceptes nous que formaran part del seu projecte.

Serà la primera vegada que un pilot català i espanyol s'atreveixi a afrontar sense copilot, i amb un cotxe de només dues rodes motrius, la duresa extrema de la cursa. "Avançar amb tracció només a les rodes del darrere ja és molt complicat fora de pista, a les dunes i enmig del "fesh-fesh", però fer-ho a més tot sol és un repte de gran magnitud que només han aconseguit superar dos pilots en els 34 anys d'història del Dakar", explica Bosch.

En aquesta participació, més que buscar la competició i tenir un cotxe amb molts de cavalls de potència, Bosch enfocarà un Dakar molt aventurer, dins d'una modalitat de les més dures i incertes d'aquesta mítica prova, i en què tindrà ocasió de posar en pràctica tots els aprenentatges assolits en les seves etapes de pilot de motos en solitari, de pilot de cotxes i d'aventurer extrem en moltes altres disciplines molt compromeses.

Aquesta serà, a més, la primera vegada que Bosch corre la cursa des que aquesta es disputa a Amèrica del Sud.

El Dakar serà especial per Bosch, ja que forma part d'un projecte pilot de conscienciació d'actituds responsables, compromeses i actives a partir de l'esport. El moviment "RACING 4 CHANGE", que es presentarà al mes de març a Barcelona, es basa en 4 factors: tecnologia, optimització, recuperació i compensació. I a efectes pràctics això suposa, entre d'altres coses, que Bosch ha adquirit el compromís d'utilitzar entre un 30 i un 40% menys de pneumàtics que la resta de pilots que formen part de la seva mateixa escuderia o que, des que surti de l'aeroport de Barcelona fins a la seva tornada, es mesurarà amb detall tot el CO2 que s'ha emès com a conseqüència de la seva participació a la cursa d'enguany. La quota d'emissió serà compensada mitjançant diferents mesures que es proposaran posteriorment a la cursa, entre les que destaca la possibilitat de la plantació d'arbres a la zona del Sahel de Mali.

L'objectiu és actuar com a exemple i inspiració per portar aquestes quatre àrees de treball progressivament a molts altres equips i, si és possible, també a la mateixa organització del Dakar en un futur proper. Per tots aquests motius, explica Bosch, "la meva participació en el Dakar 2011 no és una simple prova més, sinó que suposa entrar en una aventura transversal que comporta no només una vessant de repte esportiu extrem, sinó també una vessant de repte en l'aplicació de valors a nivell personal".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT