Publicitat
Publicitat

Ral·li

El títol es decidirà a l'última prova de Gran Bretanya

Loeb guanya el Catalunya-Costa Daurada per setena vegada consecutiva

El finlanès Jari-Matti Latvala ha forçat una penalització i ha permès que el seu company d'equip Hirvonen l'avanci i mantingui opcions al campionat del Món

La penúltima prova del Campionat del Món de ral·lis ha acabat amb el final de sempre. I és que el Catalunya-Costa Daurada té el mateix dominador des de fa set temporades. I aquest no és altre que el francès Sébastien Loeb. El pilot de Citroën ha fet valer la seva superioritat i ha dominat la prova des del primer dia, per acabar guanyant amb 2 minuts d'avantatge respecte Mikko Hirvonen (Ford) i el seu company d'equip Latvala.

Ha estat un final amb polèmica, ja que Latvala era el segon classificat de la prova però ha forçat una penalització –ha entrat abans de temps a un control horari– per així cedir el seu lloc al seu company d'equip. I és que Hirvonen és l'únic que pot superar Loeb en l'última prova del campionat del Món que s'ha de disputar a la Gran Bretanya.

D'aquesta manera, Loeb encapçala la classificació provisional (222 punts) per davant d'Hirvonen (214). Mentre Ogier, que s'ha retirat a l'última etapa, ha quedat despenjat de la lluita per la corona amb 193.

L'última jornada del ral·li es preveia una mica descafeïnada, perquè Loeb tenia pràcticament al sac la victòria, i només hi havia el dubte de saber si Dani Sordo (Mini) tindria prou ritme com per intentar superar Hirvonen a la tercera posició del podi. Però la mala sort s'ha aliat amb el càntabre, una vegada més. Al tram de Santa Maria ha cedit 6 segons respecte Mikko Hirvonen, i a la segona especial ha punxat un pneumàtic i ha cedit mig minut. Tot plegat per arruïnar qualsevol possibilitat de podi del pilot del RACC.

Definits els tres pilots que havien d'ocupar els tres calaixos del podi, les ordres d'equip han arribat a l'escuderia Ford. I és que la marca de l'oval, que encara té opcions de guanyar el mundial de pilots, ha obligat a Jari-Matti Latvala a avançar-se al control horari. De tal manera que ha penalitzat amb dos minuts i ha cedit de manera matemàtica la segona posició a Hirvonen.

Amb el ral·li vist per a sentència, s'ha arribat a l'últim tram cronometrat, que tenia l'al·licient pels aficionats que es transmetia per televisió, i l'al·licient pels pilots que obtenien una bonificació en forma de punts de cara al campionat del Món.

Una bona oportunitat perquè Loeb o Hirvonnen busquessin puntuar, si bé només ha sumat un punt el francès, que ha acabat el recorregut de poc més de 4 quilòmetres en la tercera posició. El guanyador d'aquest tram ha estat el nord-irlandès Kris Meeke, pilot de Mini, i company d'un Sordo que ha estat segon a aquest 'power stage'. Meeke ha sumat 3 punts, i Sordo 2, abans de posar punt i final a la prova al podi de Salou.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT