Publicitat
Publicitat

Dakar

Marc Coma espera una setena etapa "dura i complicada" al desert xilè

El pilot català va ser un dels primers a arribar a Copiapó després de recórrer més de 600 quilòmetres des de la localitat argentina de Fiambalá

El pilot de motos català Marc Coma (KTM) ja està centrat en la setena etapa del Dakar, que se submergeix en el desert d'Atacama amb un traçat en bucle a Copiapó, i ha anticipat que serà una jornada "dura i complicada".

"Per història sabem que l'etapa d'abans del dia de descans normalment és una de les més dures. Espero una etapa dura i complicada", ha dit en el campament de Copiapó.

El català va ser un dels primers a arribar a Copiapó després de recórrer més de 600 quilòmetres des de la localitat argentina de Fiambalá.

Els pilots del Dakar ho van fer en enllaç i sense lluitar contra el crono, ja que la sisena etapa va ser suspesa per un temporal de neu en el pas fronterer entre l'Argentina i Xile.

Coma ha apuntat que físicament està preparat per encarar amb garanties les pròximes jornades, tot i que hagués preferit competir avui per poder acostar-se al francès Cyril Despres (KTM) en la classificació general.

"A mi particularment no em va gens bé (suspendre una etapa), però les condicions són així", ha dit el català, segon en la taula a deu minuts del gal.
Sobre l'etapa en enllaç d'avui, Coma ha destacat la seva durada -ha estay més de set hores i mitja a la moto- i el fred en el pas San Francisco, límit fronterer entre l'Argentina i Xile.

Aquest pas, situat a més de 4.700 metres d'altitud, estava tancat des d'aquest dijous per les autoritats xilenes a causa de la pluja i la neu, encara que es va decidir obrir-lo per permetre el pas de la caravana del ral·li.

"Feia bastant fred. Si fora de nit no sé si haguéssim passat", ha dit Coma, que ha comentat que en les edicions anteriors el van travessar sobre les cinc del matí.

Les principals dificultats en el pilotatge a l'encreuament de la serralada dels Andes han estat el perillós estat de la carretera, amb neu acumulada, aigua i molt fang, ha explicat el pilot.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT