Publicitat
Publicitat

FÓRMULA 1

Apunta d'altres maneres més eficaces d'estalviar

Alonso: "A 110 quilòmetres per hora, pel que fa a l'atenció, és fins i tot difícil mantenir-se despert"

El pilot asturià s'ha mostrat molt crític amb la mesura del govern estatal de reduir la velocitat màxima en autopista a 110 quilòmetres per hora per estalviar energia

El pilot asturià Fernando Alonso (Ferrari) s'ha mostrat molt crític amb la mesura del govern estatal de reduir la velocitat màxima en autopista a 110 quilòmetres per hora per estalviar energia. "No sóc partidari (d'aquesta mesura). Per estalviar consum hi ha altres mesures bastant més eficaces que aquestes i per estalviar contaminació, que és el problema base que tenim també com ara restringir el trànsit a les ciutats en funció de les matrícules parells o senars ", ha afirmat durant un dinar amb la premsa organitzat per Banc Santander.

El bicampió del món de Fórmula 1, acostumat a polvoritzar registres en els circuits, veu fins i tot perillós anar a aquesta velocitat. "A 110 quilòmetres per hora, pel que fa a l'atenció, és fins i tot difícil mantenir-se despert", ha apuntat.

Pel que fa a la competició, l'asturià està convençut que el retard en l'inici del campionat, per la cancel·lació del GP de Bahrain, no  causa cap canvi. "No hi ha cap travessa. Ningú sap com estan els altres, no sabem on són els nostres rivals. Alguns han de millorar, altres augmentar la seva fiabilitat, però no hi haurà canvis de com haguessin estat a Bahrain a com estaran a Austràlia", ha indicat.

De tota manera, confia que la carrera de l'emirat es pugui disputar més endavant aquesta temporada. "M'agrada el circuit de Sakhir i la gent es mereix veure l'espectacle de la Fórmula 1. I tant de bo es resolgui i puguem anar a competir en calma total", ha afegit.

D'altra banda, ha ironitzat sobre el seu monoplaça i no ha volgut revelar el seu potencial encara que sí està "content" perquè és "fiable". "El Ferrari ara està a Maranello i la setmana que ve a Barcelona. Tant de bo sabéssim quina és la nostra velocitat. Ara influeixen molts factors en els entrenaments. Si és ràpid ho sabrem a Austràlia", ha recalcat.

Alonso veu lògic entrar a la nòmina de favorits per estar al 'Cavallino Rampante'. "Els pilots de Red Bull, McLaren o Ferrari som els més respectats, però fas dos o tres carreres dolentes i s'obliden de tu", ha comentat.

A més, creu que no es pot "descartar cap rival" i segueix confiant en l'heptacampió mundial Michael Schumacher. "Cal esperar a veure què passa a Austràlia per veure on són els rivals. Si Mercedes va bé, a qui més respecte tinc i a qui admiro és a Schumacher", ha afegit.

D'altra banda, el d'Oviedo ha reconegut que encara és "aviat" per saber si el seu ex equip McLaren ha innovat "massa" i no ha dubtat en destacar quines poden ser les sorpreses del curs. "Els equips que més han evolucionat són Lotus Renault i Toro Rosso", ha advertit.

L'asturià no ha dubtat a classificar-se en aquest moment "quart", però està segur que això no influirà en la manera de treballar a la fàbrica de Maranello. "Hi ha molta feina per acoblar el KERS i les novetats. Els enginyers no paren. Cal esperar a Austràlia, però això no genera ansietat. Els hiverns són més intensos perquè no hi ha tests al llarg de l'any i cal deixar la feina feta ", ha indicat.

D'altra banda, ha lamentat que els Pirelli durin "poques voltes" i està convençut que això obligarà a apostar per estratègies a "3 o 4 parades", tot i que confia en ser capaç d'aguantar amb els pneumàtics més que els seus rivals, no creu que sigui capaç d'evitar un pit-stop.

"Els pneumàtics tenen un dèficit d'agafada des de la primera volta. Cal cuidar-los al màxim. L'estratègia de carrera canviarà amb tres o quatre parades per Gran Premi. No m'agrada. És com si en un partit de futbol cada mitja hora es xiulés un penal a l'atzar. Això no aniria bé al Reial Madrid o el Barça , ja que els nous pneumàtics no van bé als equips grans, que no són partidaris d'aquestes revolucions ", ha analitzat.

Així, està convençut que la clau serà "anar ràpid". "No passa res per aturar-se una volta abans o després. L'any passat aguantàvem els pneumàtics millor que els Red Bull, però era impossible aconseguir el seu ritme. La clau seria fer una parada menys que ells, però no crec que pugui", ha apuntat.

També ha deixat clar que no hi ha "una relació concreta entre un compost i la seva degradació", però descarta que siguin "definitius per al Mundial". "Tots tindrem els mateixos jocs. En carrera marcaran menys diferències perquè per a tots serà el mateix. Els durs no aguanten més que els tous. Així que serà més interessant sortir amb els tous", ha afegit.

Finalment, Alonso ha parlat del complicat nou volant. "Encara no tinc automatitzats els botons del nou volant. Es necessita molta precisió en les corbes i serà difícil mantenir la concentració al més alt nivell en 70 voltes. Per a la crono serà més fàcil, però en carrera es poden cometre errors com tocar el limitador ", ha conclòs.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT