Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE RAL·LIS

Mikko Hirvonen és l'actual líder del mundial

Loeb busca la seva cinquena victòria a Mèxic i la primera de la temporada

Després de l'inici a Suècia, el campionat arriba a Mèxic, una prova diferent a l'anterior, amb calor, pistes de terra amb pols i pedregoses, i disputada a molta alçada

El francès Sebastien Loeb (Citroën) vol fer bons els pronòstics que el situen com el màxim favorit per al títol aquesta temporada, i per això necessita aconseguir la victòria a Mèxic, segona cita de la temporada, la que seria la seva cinquena consecutiva en aquest ral·li, però la primera de la temporada.

Després d'un començament de mundial ple de sorpreses a Suècia, el campionat arriba a Mèxic per completar una prova que és diametralment oposada a l'anterior, amb molta calor, pistes de terra amb molta pols i pedregoses, però sobretot, que es disputarà a molta alçada, el que restarà oxigen als motors i per tant potència.

Són molts els dubtes que planen sobre la prova ja que es desconeix quin serà el rendiment dels nous vehicles–Ford va demostrar a Suècia estar un pas per davant de Citroën– i sobretot de si els pilots oficials seran capaços de contenir l'empenta de els joves privats que tant van demostrar sobre la neu escandinava.

Loeb ha de demostrar que és el primer pilot de Citroën i evitar que se li reveli el jove Sebastien Ogier, que dins del mateix equip va acabar davant seu en la prova inaugural. Així, per això, ha de fer efectius els pronòstics que el col·loquen com a màxim favorit, ja que aquests punts són dels que després es troben a faltar.

En aquesta ocasió compartirà flaixos amb el finlandès Mikko Hirvonen (Ford), líder del mundial després de la seva victòria a Suècia, on es va veure massa pressionat pel noruec Mads Otsberg (Ford) i on es va beneficiar de la seva posició de sortida.

Aquí l'ordre en què sortiran els pilots als trams també serà crucial. La brutícia, la grava i les pedretes, habituals sobre la superfície de les pistes, donarà més adherència als que surtin més endarrerits. Això és un punt a favor de Loeb en detriment d'Hirvonen, almenys el primer dia.

En la lluita dels favorits entra el finlandès Jari-Matti Latvala (Ford), el noruec Petter Solberg (Citroën) i el propi Ogier, encara que caldrà tenir en compte la considerada segona fila, aquells que aparentment estan per estar però que podrien donar la sorpresa, i no només en trams solts, sinó en la general final.

Així, caldrà mirar amb lupa les actuacions del noruec Otsberg, l'argentí Federico Villagra (Ford), que debuta en aquest mundial, l'holandès Dennis Kuipers (Ford) o el rus Evgeny Novikov (Ford).

El ral·li està composat per un total de 1.031,30 quilòmetres dels quals 364,87 seran cronometrats i dividits en 22 especials. El ral·li començarà amb un primer supertram especial de 2,17 quilòmetres, tot i que la competició començarà realment el divendres amb un total de 378,46 quilòmetres dels quals 136,91 seran de velocitat.

El ral·li continuarà dissabte amb 342,65 quilòmetres dels quals 154,44 seran contrarellotge i repartits en nou especials, i finalitzarà el diumenge amb 136,94 quilòmetres dels quals 61,34 seran cronometrats i repartits en quatre especials.

Més continguts de