Publicitat
Publicitat

Ral·li

Sébastien Loeb aguanta la pressió de Latvala i té 27 segons d'avantatge abans de l'últim dia de ral·li

El pilot francès tan sols ha perdut 5 segons en els trams de dissabte a la tarda i ho té tot de cara per guanyar el Catalunya-Costa Daurada per setè any consecutiu

Sébastien Loeb ho té tot de cara per adjudicar-se, un any més, el Catalunya-Costa Daurada. Una prova que ja ha guanyat de manera consecutiva en les últimes sis edicions. Després de la segona jornada, on el pilot francès ha combinat una nova exhibició als trams matinals, i una actitud més conservadora als de la tarda, Loeb manté 27 segons d'avantatge respecte al finlandès Jari-Matti Latvala (Ford). Mentre que Mikko Hirvonen (Ford), rival de l'alsacià en la lluita pel campionat del Món, es manté a la tercera posició a gairebé dos minuts, seguit per un Dani Sordo (Mini) que està disposat a lluitar pel tercer graó del podi fins a l'últim instant.

Després de la primera jornada mixta, on es combinaven les superfícies d'asfalt i terra, aquest dissabte els pilots només han hagut de pilotar sobre l'asfalt de les terres tarragonines. Sébastien Loeb, set vegades campió mundial, s'hi troba d'allò més còmode, i ho ha tornat a demostrar. L'heptacampió ha acumulat sis triomfs seguits a la prova catalana, perquè s'hi troba com a casa, perquè el seu Citroën s'hi adapta d'allò més bé, i perquè encara els revolts amb un equilibri exquisit entre el risc i l'eficàcia.

Així ha pogut sumar els dos primers scratx del dia. Inicialment en el tram del Priorat, de 45'97 quilòmetres –el tram d'asfalt més llarg del campionat del món–. Un traçat on Loeb ha estat 4'3 segons més ràpid que Latvala i 12'7 sobre Dani Sordo, i Hirvonen ha perdut 25 segons. D'altra banda, el francès Ogier, l'altre aspirant a guanyar el títol mundial, ha acabat de perde les poques opcions que li quedaven de lluitar per obtenir un bon resultat a la prova després de tornar a punxar un pneumàtic i perdre gairebé 2 minuts.

Al segon tram, de Riba-roja d'Ebre (12'27 km), les diferències han estat molt més petites, però tot i així Loeb s'ha alçat amb el millor temps, seguit de Latvala i Sordo a un segon.

El tercer dels trams, el de Punta de les Torres (13'53 km), Latvala s'ha adjudicat l' scratx per davant de Loeb, a qui ha superat en tres segons –tanmateix, aquesta diferència no inquieta gens ni mica al líder de la prova–. I Sordo ha mantingut el seu bon ritme i, novament, ha acabat en tercera posició. El pilot càntabre, que va tenir molts problemes en la jornada inaugural, està fent valer el seu domini sobre l'asfalt per recuperar temps al cronòmetre.

A l'equador de la segona jornada, les lluites al capdavant de la classificació s'han dividit, definitivament, en dues parts. D'una banda la batalla que mantenen Loeb i Latvala per guanyar el ral·li. I de l'altra, la que enfronta Hirvonen i Sordo per al tercer graó del podi.

Els trams de la tarda han tingut a Latvala i Sordo –els dos perseguidors– com a dominadors. El finlandès n'ha guanyat dos, i el càntabre un. Tanmateix, i malgrat reduir distàncies, els dos encara estan lluny d'aconseguir els seus objectius finals.

Latvala ha guanyat al Priorat, on només li ha pogut retallar 3 segons a Loeb; mentre que Sordo li ha restat 10 segons a Hirvonen. A Riba-roja d'Ebre, l' scratx ha estat pel càntabre, que li ha restat 5 segons al seu adversari; mentre que Loeb i Latvala pràcticament han calcat el temps. A l'últim dels trams del dissabte el finlandès ha esgarrapat 2 segons més a l'alsacià i el càntabre ha perdut 5 segons amb Hirvonen.

Aquest diumenge es disputarà l'última etapa del ral·li, on hi haurà tres trams cronometrats més que es correran dues vegades cadascun. L'última oportunitat pels pilots d'assolir els objectius marcats. El primer dels trams, el de Santa Marina, es disputarà a trenc d'alba. I l'últim, la segona passada al Coll de la Teixeta, serà retransmès en directe per la televisió (Nitro, 14h). A més, el guanyador d'aquest últim tram del ral·li obtindrà 3 punts de bonificació a la classificació del Mundial. El segon en guanyarà 2, i el tercer 1.

Més continguts de