MOTOGP
Esports 17/07/2016

Victòria inversemblant de Marc Márquez a Alemanya

En una cursa marcada per la pluja, el de Cervera salva una caiguda, entra al box quan anava novè i acaba superant tots els pilots gràcies a l'estratègia arriscada de l'equip

Martí Molina
3 min
Marc Márquez, celebrant la victòria a Sachsenring

BarcelonaHi ha victòries que no s'obliden, i la que ha aconseguit Marc Márquez a Alemanya n'és una. El de Cervera no només ha creuat primer la línia de meta, sinó que en una prova marcada per la pluja ha salvat una caiguda, ha passat pel box, ha tornat a la pista en catorzena posició i ha superat tots els rivals gràcies a una estratègia arriscada però que ha funcionat d'allò més bé. Crutchlow i Dovizioso han completat el podi d'aquesta carrera que ha ratllat el surrealisme.

Era una cursa sobre mullat, considerada 'flag to flag'. És a dir que quan l'asfalt comencés a eixugar-se els pilots podien passar pel box a fer el canvi de moto i tornar a sortir amb pneumàtics 'slicks'. Amb aquesta premissa, la carrera començava amb l'asfalt encara enxopat i amb els pilots sense córrer riscos, intentant evitar una caiguda.

Márquez sortia des de la 'pole' en una cursa 'flag to flag'

A diferència de Moto3 i Moto2, l'asfalt de Sachsenring ha començat a millorar i a mesura que avançaven les voltes els temps eren, cada cop, més baixos. Un senyal inequívoc que ja es podia apostar pels pneumàtics de sec. I el més valent ha estat Márquez, el primer a entrar i qui s'ha beneficiat d'aquesta circumstància per acabar creuant la línia de meta en solitari i ampliant distàncies al Mundial.

Abans, però, han passat moltes coses. Márquez sortia des de la 'pole' però no s'ha trobat còmode en la situació de pluja. Al matí, durant el 'warm up', el de Cervera havia caigut i a la carrera ha anat perdent posicions progressivament. Per postres, ha esquivat una caiguda que l'hauria deixat fora de combat, just en el punt on el matí havia llepat l'asfalt.

A la volta número 10 semblava que el bicampió no tenia cap opció de guanyar la cursa i que el triomf se'l jugarien Dovizioso, Rossi, Barberá o Miller, els quatre que encapçalaven la prova –Petrucci, que s'havia situat líder, ha caigut i ha hagut d'abandonar.

I llavors s'ha arribat al punt crític. L'equip Repsol Honda sabia que ho tenia perdut i ha arriscat, jugant-s'hi el tot pel tot. L'asfalt començava a eixugar-se però encara no ho estava del tot, i posar les gomes 'slicks' era una aposta molt compromesa, perquè qualsevol error t'enviava a terra. Error, per exemple, com el de Pol Espargaró, que ha apostat per la mateixa estratègia de Márquez i ha caigut de seguida.

Marc Márquez, però, és un superdotat sobre les dues rodes i ha sabut pilotar amb cura i agressivitat, a parts iguals, mirant de passar sempre per la zona d'adherència i sense entrar en conflictes amb els pilots que havia de superar. Ha passat pel box a canviar la moto a la volta 17 –en quedaven tretze–, s'ha reincorporat a la pista en catorzena posició i, al cap de set voltes, ja liderava la prova. L'èxit de l'estratègia ha estat tan aclaparador que ha superat Crutchlow en gairebé 10 segons.

Ha estat mèrit de Márquez i de l'equip Repsol Honda. Però també demèrit dels pilots capdavanters, que han trigat més del compte a fer el canvi de moto. Els Dovizioso, Rossi i companyia han esperat fins a sis voltes. I en aquest espai de temps han anat perdent entre 3 i 4 segons per gir, respecte de Márquez.

El de Cervera, doncs, ha creuat la línia de meta en solitari i el segon ha estat Crutchlow, pilot que també ha estat ràpid en el canvi de moto per no perdre posicions capdavanteres. El tercer lloc final ha estat per a Dovizioso.

El triomf suposa un cop de puny sobre la taula de Márquez, ja que se'n va de vacances –el certamen no es reprendrà fins al 14 d'agost a Àustria– amb 48 punts d'avantatge (170 a 122) respecte d'un Jorge Lorenzo que, amb molts problemes durant el cap de setmana, s'ha hagut de resignar a la quinzena posició final. El tercer lloc provisional és per a Valentino Rossi –finalment vuitè– amb 111 punts.

stats