Publicitat
Publicitat

MOTOCICLISME

MotoGP

A Motegi, Stoner torna a ser el més ràpid

L'australià suma el seu desè millor resultat en uns entrenaments oficials aquesta temporada, rècord entre els pilots de MotoGP

L'australià Casey Stoner (Honda RC 212 V) ha sumat el seu desè millor resultat en uns entrenaments, rècord entre els pilots de MotoGP, en ser el més ràpid en la jornada oficial d'entrenaments del Gran Premi del Japó de MotoGP que es disputa aquest diumenge al circuit de Motegi.

La segona plaça ha estat pel mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1), qui per moments ha estat el més ràpid en pista, encara que ha acabat superat per l'australià i per davant de l'italià Andrea Dovizioso (Honda RC 212 V).

L'amenaça de pluja ha propiciat un fet insòlit en els entrenaments oficials de MotoGP, ja que pràcticament des del principi els pilots més ràpids han sortit disposats a aconseguir un bon temps per a la formació de sortida i així evitar sorpreses desagradables en cas que l'aigua acabés mullant el traçat.

L'australià Casey Stoner (Honda RC 212 V) ha estat el primer a avisar de les seves intencions en aconseguir un 1:46.0.

Però encara quedaven per davant gairebé cinquanta minuts d'entrenaments i el català Dani Pedrosa (Honda RC 212 V), molt efectiu al llarg de tots els entrenaments lliures, no ha trigat gaire a desbancar al seu propi company d'equip amb un temps d'1:45.966.

Després dels dos pilots oficials d'Honda Racing Corporation (HRC) s'ha classificat el campió del món de 2010, Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1), qui ha aconseguit acostar-se molt més als seus rivals en estar a menys d'una dècima de segon del temps que en aquells dies ostentava Pedrosa i ja amb el quart classificat, el també oficial d'Honda, l'italià Andrea Dovizioso, a més de mig segon.

Per primera vegada en molt de temps al llarg de la temporada també s'ha pogut veure l'italià Valentino Rossi molt més còmode sobre la seva Ducati Desmosedici i si bé no ha lluitat en cap moment amb els pilots capdavanters, almenys se l'ha vist molt més a prop de ells.

En el cas de Marc Simoncelli (Honda RC 212 V), que aquest cap de setmana ha renovat el seu contracte per un any amb l'escuderia del seu compatriota Fausto Gresini, el que es s'ha pogut veure ha estat la seva segona caiguda del cap de setmana.

Una mica abans també s'ha caigut el nord-americà Colin Edwards (Yamaha YZR M 1), sense conseqüències per a la seva integritat física i amb l'opció de tornar al seu taller per agafar la segona moto, perquè la primera ha quedat seriosament danyada.

Un cop s'ha entrat en l'últim quart d'hora d'entrenaments la situació ha començat a canviar. Casey Stoner, que havia estat força temps aturat en el seu taller, ha sortit a la pista disposat a canviar la situació i pràcticament en la seva primera volta ràpida s'ha col·locar líder amb 1:45.905 i això malgrat que el primer parcial de la pista japonesa se li ha ennuegat una mica i ha hagut de recuperar en els altres. Una volta després ha tornat a rebaixar el seu temps per posar-lo a 1:45.683.

Encara hi havia alguna sorpresa per davant, ja que el campió del món Jorge Lorenzo no havia dit l'última paraula i amb un temps de 1:45.523 s'ha col·locat líder dels entrenaments i a més ha superat el rècord de volta ràpida de la pista que ell mateix tenia des de 2008 en 1:45.543.

Si el començament dels entrenaments havia estat frenètic, no ho ha estat menys el final, ja que Stoner, en saber el registre de Lorenzo, va prémer l'accelerador i en una volta gairebé perfecta ha marcat un nou rècord amb 1:45.267, mentre Pedrosa s'esforçava per recuperar una plaça a la primera fila de sortida, superat per Andrea Dovizioso, però no ha pogut aconseguir el seu objectiu i ha acabat quart.

El cas del nord-americà Ben Spies (Yamaha YZR M 1) i Héctor Barberá (Ducati Desmosedici) ha estat ben diferent, ja que tots dos han arribat a Japó afectats per molèsties gastrointestinals.

Al final, Ben Spies ha pogut millorar notablement per ser cinquè, just després de Dani Pedrosa i amb Valentino Rossi en la setena posició, per davant d'Álvaro Bautista (Suzuki GSV RR) i Héctor Barberá (Ducati Desmosedici).

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT