Publicitat
Publicitat

El barceloní arriba a Hongria, on va pujar al podi el 2006, amb un cotxe cada cop més competitiu

Un petit pas per a De la Rosa, un gran pas per a HRT

"Hem quedat els últims, i ja sé que la posició pot semblar la mateixa de sempre, però hem millorat", deia Pedro de la Rosa durant la cursa de Fórmula 1 al Circuit de Catalunya, a mitjans de maig. I, per estrany que sembli, no li faltava raó, ja que el seu monoplaça era notablement més ràpid que en curses anteriors. Avui, el pilot barceloní comença els entrenaments del Gran Premi d'Hongria conscient que les hores de feina, discreta però constant, li permeten afrontar la prova amb un monoplaça que ja no sempre acaba l'últim. Com aquest últim diumenge, quan va superar el Marussia de Timo Glock al circuit alemany de Hockenheim.

Va ser un pas petit -gairebé microscòpic a ulls de molts espectadors-, però gens anecdòtic, i que confirma la bona feina del pilot en la posada a punt del seu HRT. De fet, aquesta era la missió principal que li va encomanar l'escuderia espanyola quan el va fitxar aquest hivern. En paraules del director esportiu, Colin Kolles, l'arribada del barceloní era "un pilar fonamental" que "permetrà que un equip jove continuï avançant".

El rendiment de De la Rosa no està decebent gens ni mica. Els HRT es van perdre la primera cursa de l'any perquè no van poder entrar dins el 107% del temps de la sessió de qualificació, però ara mateix superen el llindar sense problemes. "I encara ens queda mitja temporada per continuar millorant!", deia ahir el pilot.

El provador ideal

Amb 41 anys -és el segon pilot més veterà, per darrere de Michael Schumacher-, el català no ha perdut la passió per l'alta competició. En fa 14 que va començar la seva relació amb la F-1, inicialment com a provador de l'equip Jordan. Després pilotaria per Arrows, Jaguar, McLaren, Sauber i actualment per HRT.

Tanmateix, bona part d'aquesta experiència ha estat com a provador. Sobretot a McLaren, on es va estar vuit temporades -en dues etapes-. De la Rosa va participar en algunes curses amb l'escuderia britànica, però la seva principal ocupació era posar a punt els monoplaces. L'any passat, Lewis Hamilton va recomanar que l'equip el tornés a contractar. I Martin Whitmarsh, cap de l'escuderia, va destacar del barceloní "l'experiència, motivació i atenció als petits detalls". Característiques que, sumades a l'etapa de De la Rosa com a provador dels pneumàtics Pirelli -els que actualment utilitza la Fórmula 1- van ser atractius irresistibles per a HRT. "Segur que farem un salt qualitatiu important", deia Luis Pérez Sala, assessor esportiu de l'escuderia. No es va equivocar.

Hungaroring, un circuit talismà

Amb un vehicle que cada cop ofereix més garanties, almenys de fiabilitat, el circ de la Fórmula 1 arriba aquest cap de setmana a Hongria. Un traçat talismà per a De la Rosa, on el 2006 va aconseguir el millor resultat de la seva carrera esportiva: un segon lloc al volant del McLaren.

"Hungaroring és un circuit amb molts revolts lents, com a Mònaco, i el nostre cotxe s'hi adapta bé", deia el pilot, esperançat. De la Rosa sap que repetir aquell podi és absolutament impossible. Però, per a ell, el plaer consisteix a treballar dia a dia perquè el cotxe d'avui sigui unes mil·lèsimes més ràpid que el d'ahir. Conscient que cada petit pas que ell fa és un pas gegant per a un equip jove que es va crear el 2010. "No hi ha res més gratificant que poder experimentar les millores que es van produint tant al cotxe com a l'equip", confessava ahir.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT