Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE MOTOCICLISME

Totes les pistes del Mundial passen un rigorós control cada any

La seguretat dels circuits, la prioritat número 1

"Va ser una fatalitat". Javier Alonso, membre de la Comissió de Seguretat de MotoGP, recorda com va ser l'accident que diumenge va acabar amb la vida del pilot italià. "Marco cau, ell intenta recuperar la moto fent palanca amb la cama i el colze i, a causa d'això, la roda del darrere li torna a agafar adherència i la moto gira cap a dins com si fos un compàs", explica Alonso, que ràpidament afegeix: "Analitzarem si hi ha alguna manera de fer que la moto vagi cap a fora en comptes de girar cap a dins". Sempre que hi ha un accident, els membres de la Comissió de Seguretat treballen per evitar que torni a passar. "Hem format una comissió que es reuneix per, entre altres coses, evolucionar els airbags que porten els pilots. L'única manera que tot funcioni bé és recollint dades, i en tens quan hi ha accidents", comenta el responsable de seguretat de Dorna.

"La seguretat és la nostra prioritat", diu Alonso, que considera que Sepang, on Simoncelli va patir l'accident, és "una pista molt segura". "L'hem evolucionat en els últims anys i compleix totes les mesures de seguretat. Però quan el pilot cau i, en comptes d'anar cap a fora, torna cap a dins i passen dos pilots... poca cosa s'hi pot fer", explica.

De fet, per incloure -o mantenir- un circuit al Mundial, la pista ha de passar uns estrictes controls. "Tots els circuits han de tenir una homologació que és anual. Ho fem així per evitar que es faci alguna modificació i no se n'informi. També es fa una inspecció prèvia dos mesos abans del Gran Premi per saber que tot està bé", diu Alonso. Per si això fos poc, quan comença el Gran Premi, els controls s'incrementen. Dijous, els membres de la Comissió de Seguretat fan una volta caminant, i els altres tres dies (divendres, dissabte i diumenge), la volta es fa en cotxe abans de la sortida dels pilots a la pista. "Divendres a la tarda tenim la reunió de seguretat amb els pilots. Això ens va molt bé perquè si veuen que hi ha alguna cosa que no està bé, ens avisen", recorda Javier Alonso.

La seguretat i el casc

Una de les preguntes que s'ha fet més gent després de l'accident de Simoncelli és: per què va perdre el casc? "La tira que lliga el casc és de niló i aguanta uns 850 kg de força. L'impacte que va rebre el casc de Marco va ser superior. La gent que fabrica els cascs diu que és impossible fer aquesta tira més rígida. El casc és un element que ha d'absorbir energia. Si la tira aguantés més quilos de força, el mal que faria al cap del pilot seria irreversible", apunta Alonso.

Més continguts de